Snabbt loppisbesök

Idag blev det en del fint på loppis. Hann in en snabb vända på Life Center och en snabb sväng på Brödet och fiskarna. Inte alls pjåkigt blev det. 20 minuter blev totaltiden. Det får man väl vara nöjd med.


Nå vad tror ni? Något att ha? Lockasken är ju helt underbar!

Fåret och flickan är från Rutebo och Leksand. Måste erkänna att de köptes för att säljas. Har sett några på Tradera som blivit dyra. De är ju lite söta men inte rätt i mitt hem.

Ännu en burk med löv. Hu var det nu? Syco? Tror det. Har svårt att låta bli dem, precis som jag inte kan lämna en hjärtans gott-burk kvar på loppishyllan.


Hrmm, hrm... En av varje? Nej, det kan inte bli för mycket av det goda. En av de två minsta är ny, 20 pix.


Senap. Smarrigt! Speciellt om det serveras ur denna senapsburk! Burken är märkt under men jag har svårt att tyda signaturen. 25 kr.

Sedan det som måste räknas till dagens fynd.

Är den inte underbart fin? Fint skick. Omärkt. Vad säger ni därute. Ni som kan...

Just ja, priset då? 15 kr.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Jesper

Hejsan! Ville bara säga att jag verkligen gillar din blogg, kollar många bloggar vad dag och följer alla loppisfantaster.

Har själv flera Syco burkar med teaklock hemma och gillar dessa skarpt.

På dagens tredje bild där du hade en massa Sycoburkar så såg jag något som jag skulle vilja se mer av! Längst upp till vänster så hade du en vas eller kruka som var mörkbrun med vita ringar eller prickar på?

Låter det bekant? Är det något du har bild på och kan visa mer av? Såg intressant ut för en loppisgalen Jönköpingsbo.Har något liknande hemma.



Du kan höra av dig på [email protected]



MVH/Jesper

2012-03-01 @ 22:55:08
Postat av: Jenny på La momes Old fashioned

Jag känner inte igen den fantastiska lockasken. Kanske Gefle? Kan det vara den sk Albaglasyren tro?

2012-03-02 @ 09:11:22
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com
Postat av: Retrolux

Det är verkligen en fin lockask, kommer att sluta den till mitt hjärta där den alltid kommer att få bo.

2012-03-02 @ 16:43:14
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Gila

Ja, det är Syco. Har skrivit om dem i min blogg en gång.

2012-03-03 @ 21:23:07
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Ann-Charlotte, teak o orkideer

Åh, jag älskar också de där lövburkarna, fast jag har bara två. I förra veckan såg jag en på en loppis jag var på, vet du vad de skulle ha för den? 150 kr! Den fick stå kvar!

2012-03-03 @ 22:21:21
URL: http://teakochorkideer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0