Stora Loppisguiden

Igår var det som lilla julafton när jag kom hem. Fyndade en massa på loppis som skulle packas upp. Ester Wallins björn-figurin, en skål av Mari Simmulson, en höganäslykta och ett fat med sköldpadda (från Gefle). Ja, ni får se en annan gång.
 
Hade dessutom fått ett paket med lite skivor och filmer att packa upp. Ibland glömmer jag vad jag har beställt och blir lite överraskad när jag öppnar paketet. Hade jag kommit ihåg att beställa the Hives och hur skulle Mando Diao-skivan vara... (Japp, the Hives låg där och även Mando Diao som var tiktigt tuff).
 
Men det bästa med alltihop var nog ändå det bruna kuvertet som låg på hallmattan när jag kom in. Nyaste numret av tidningen Retro med sommarens stora loppisguide. Några av oss retrobloggare hjälpte till att sammanställa listan och jag var ansvarig för Västmanland så klart!
 
Till och med några tips på loppisar i kära gamla Norberg fick plats! :)
Vi får se om detta bidrar till mer fyndande i sommar.
(För er som vill besöka loppisen vid OKQ8 i Skinnskatteberg så kan jag meddela att den inte finns i Skinnskatteberg utan i Surahammar. Same, same... Det blev lite fel på vägen till redaktionen där.)
 
Så köp, läs och loppa!
 
Under frukosten idag njöt jag av alla andra härligheter i tidningen och livet. Bland annat kikade jag på Pionerna och Irisarna jag fått av mamma. Givetvis i vaser från Upsala Ekeby.
 
 
Over and out!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Persson

Tack för tipset - löper och köper den trevliga tidningen imorrn!

Svar: Kul! Hoppas att du kan hitta några guldkorn i bland alla loppor!
Anna Sandberg

2012-07-02 @ 20:21:04
URL: http://chiliochrocknroll.wordpress.com/
Postat av: Jenny på La momes Old fashioned

Har lagt undan glasen till dig som du lyckades peka ut på min blogg. Ska smsa foto till dig!

Svar: Kanon! Jag surfar din på en gång!
Anna Sandberg

2012-07-03 @ 20:15:44
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com
Postat av: Retrolux

Äsch, vad fel det blev där Jenny! Verkar typ inte som om jag kan återkalla mina egna kommentarer heller utan att radera din också. Typiska barnsjukdomar i nya blogg.se

2012-07-03 @ 20:56:16
URL: http://www.retrolux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0