Jag har ju glömt att visa...

Det har blivit mer loppande och mindre bloggande under några veckor. På min lediga tid målas det och fejas i Krumeluren. Igår körde jag ändå en vända med fotograferande för att komma ikapp lite. Fortfarande blir det mest bilder med mobilkameran men ni får hålla till godo.
 
De fyra kaffekopparna är Kilta från Arabia. Stämplarna under är bortdiskade och jag fick därför dem väligt billigt. Skamligt billigt eftersom det var halva priset dessutom. Alla åtta delarna (kopp+fat) kostade 24 kronor. Dessa får ny ägare redan på torsdag då jag ska träffa Stefan med bloggen h55 för lite byteshandel.
 
Vasen från Ekeby har stått på Röda Korset i Västerås i några veckor och jag tyckte att 70 kronor var lite i överkant. Några små krackeleringar men annars i fint skick. När priset sänktes till 40 kronor slog jag till. Det är faktiskt en Ingrid Atterberg. Skulle gissat på Thomson men tji fick jag!
 
En Anna-Lisa Thomson kommer istället här. En vas som är ca 10 cm hög och har en underbar spräcklig glasyr i blått och vitt. Harpälsglasyr brukar den kallas när den återfinns på föremål från Röstrand. Dock vet jag inte om det är riktigt rätt säga det i detta fall? Resultatet är i alla fall likande. Detta fynd gjorde jag på Myrorna (som sagt, det går att fynda där också) Tack till dåliga bottenstämplar! 35 kronor och med en perfekt stämpel hade nog prislappen varit på 200 kronor.
 
Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0