Ett minizoo

Här kommer några nya djur som är nyloppade. Hittade dem i torsdags när jag tog två loppisar på hemvägen. Förutom dessa två blev det en Aladin i vitt och en liten kruka/skål av Mari Simmulson.
 
Den fina björen från Upsala Ekeby har Ester Wallin formgivit. Skicket är utmärkt och jag föll pladask för den. Jag fick den för en Jenny Lind. Inte illa!
 
Fatet med sköldpaddan tyckte jag att jag sett förut. Den blygsamma prislappen på 45 kronor och den stråldade formgivningen gjorde att jag slog till, trots bristen på stämplar. Efter lite efterforskningar hittade jag tillbaka till källan där jag först sett fatet. Fatet till vänster är det jag köpte och det till höger tillhör Erica med bloggen Mangania du älskade... Erica har stenkoll:
 
Design: Lillemor Mannerheim för Gefle
Modell: M13
Glasyr: Bas Mangania
Storlek Ø: 18cm
 
Klicka på länken här ovan för att läsa Ericas inlägg. Tack för lånet av bilderna!
 
 
Gott om fynd på senaste tiden och jag hoppas på fler!
 
Over and out!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0