På tal om salt och peppar...

Hmm... Tänk att det kommer fram grejer när man minst anar det. Tog en sväng förbi visningen på auktionshuset i veckan. Kunde så klart inte låta bli att svänga förbi Brödet och fiskarna...


Jepps, på tal om salt och peppar! Ny pepparkvarn. Trä och glas. Gillade formen. Bredvid står den saltströaren jag hittade på Erikshjälpen i Rättvik för ett par veckor sedan. Någon som vet?


Ja, som sagt. Vackra glas går inte att ignorera. Dessa tre, alla lite olika till formen i en fin djuplila variant. Märkta med "Glimma" som är ett svenskt glasbruk som starades 1919 och tillverkade glas fram till slutet av 50-talet. Orten där glasbruket fanns är Glimåkra i norra Skåne och där kan man besöka Glimma glasbruksmuseum.

Hittade en charmig kopp med fat, eller koppar med fat. Det gick bara inte att lämna den på hyllan.

Men är det någon som vet var den kommer ifrån. Etiketten som sitter på berättar om blyfritt gods osv, men inte mer än då. Inte för att jag någonsin kommer att använda den, men den är ju heeelt underbar!


Assietter, 6 st. Omärkta. Åter en känsla som sa köp. Var det ett bra köp? Hur som helst så är de ganska snygga och även om det inte är något "känt" så kan de fylla sin funktion som fat till mina krukor. Men om någonb vet mer om dem så får ni gärna fylla igen luckorna.

Ja, annars då, såhär en lördagkväll. Sitter här och myser i min soffa.


Med mina fina aladin tända. Att det är Anne Nilsson för Höganäs visste ni ju redan.

Nån sa nått om en Melodifestival som borde ses... det ignoreras.
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Petra

Otroligt avis på mustasch koppen! Lyckost!

2012-02-16 @ 22:49:32
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0