Tre stakar på tredje advent

Lite julpyssel har det blivit. Självklart i bästa retroandan. Jag har fått till tre olika adventsstakar i lite olika tema, lite hjälp har jag fått från olika håll. Vad säger ni, vilken är bäst?
Klassikern.
 
Den från Höganäs.
 
Den från Ekeby.
 
I fönstret hänger stjärnan.
 
I Skultuna ringlar ån fram mellan isflaken.
 
...och på bilrutan är det rimfrost.
En härlig men snabb visit till Skultuna fick det bli i söndags. Då var det närmare 20 minusgrader och allt var makalöst vackert. Iskristallerna snurrade i luften.
 
Lite små fynd har det blivit på loppis också.
En vas utan signatur. Min okvalificerade gissning är att det är en Johansfors.
40 kronor.
 
Tre Boda-skålar. trots efterforskningar så hittar jag inte vem som är formgivare.
 
Den fina klyftvasen från Ekeby är formgiven av Anna-Lisa Thomson och den roffade jag åt mig för en Selma på Stadsmissionen. Tack för otydlig märkning. :)
 
Julgran måste man ju ha...
 
Jag kan inte bestämma mig för om det är en tjusig gran eller en vansinnigt ful?
 
I veckan packas väskan. En spontanresa till London. Kommer hem lagom till jul. :)
 
Over and out!
...och god jul!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Självklart Ekeby ljusstaken! Men uppvuxen på 60 talet så känns ju den första med mossa och flugsvampar väldigt julig!

Svar: Personligen är det nog också min favvo. Helt utan att tänka på det så blev det ju UE för hela slanten på den bilden. Nästan i alla fall och på den med höganäs blev det också både ljusstaken och aladin-lyktor. :)
Anna Sandberg

2012-12-17 @ 11:22:19
URL: http://fruekeby.blogspot.se
Postat av: Jenny

Den frå ekeby blir min favorit, men granen var mer vansligt ful än tjusig :/

2012-12-17 @ 20:37:45
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.se/
Postat av: Gila

Jag gillar ljusstake nr 2 bäst men alla är fina!

2012-12-18 @ 19:49:44
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Allt det gamla goda

god jul till dig! trevlig klyftvas.. jag har ju en likadan! :)

2012-12-22 @ 23:41:03
URL: http://alltdetgamlagoda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0