Julklappskavalkad

Fabulöst!
Jag fick en virrvarrskiva till mitt kök i julklapp av min kära mor. Den kommer att passa så himla bra i mitt kök! Snyggt ska det bli! Jag var ju lite orolig att det inte skulle bli någon äkta perstorplatta virrvarr i köket. Trodde jag skulle vara tvungen att falla till föga och beställa en nytillverkad. Helt utan känsla...
 
 
Under julgranen låg det en massa andra klappar också. I retroväg fick jag bland annat en julegris, ett fruktfat och en såskanna i Sparta-serien från UE Gefle. Nästa stora paket innehöll en ny dammsugare och jag fick ett presentkort på böcker.
 
Min vana trogen så kommer här en liten kavalkad på de julklappar som jag gav bort. Hos oss rimmas det på klapparna, så rimmen får ni också höra.
 
En Muminfamilj till Muminfamiljen. Till mina sysslingar och deras föräldrar. Arabias nya muminfigurer. En varsin fick de, mamman i familjen fick Muminmamma och pappan i familjen fick Muminpappa. Mina sysslingar fick ett varsitt Mumintroll. Inget rim han vi få till på dessa...

Liksom de vise männen är vi tre.
öppmar du klappen år du se;
En liten trio, trind och fin.
Här finns keramik, men inget porslin.
 
Innehåll: tre delar ur Hjördis Oldfors serie Trio till mor min.
 
När skägget växer på din haka,
kan du med denna raka.
Med rörelse i denna maskin,
blir din haka slät och fin.
 
Innehåll: ett barberarset med två rakapparater (analoga) från 40-talet till min morbror.
 
Enligt tradition på Ullared,
önskad denna med besked.
Längst ner i högen den göms,
innan shoppingkorgen på bandet töms.
 
Innehåll: dagbok för 2013 till mor min, som vanligt kläckte hon ur sig önskan när vi var på Ullared i oktober.
 
I London regnar det hund och katt.
Bobbyn, han har hjälm som hatt.
Queen Elisabeth sitter på en tron.
Som souvenir får du några skrivdon.
 
Innehåll: tre pennor med Londonmotiv till morbror som samlar på reklampennor.
 
Denna hinner larma,
innan dina tår blir varma.
Du slipper om öronen få det hett,
om du använder den med vett.
 
Innehåll: brandvarnare till morbror.
 
När du vill plantera en förgätmigej,
använd då denna fiffiga grej.
 
Innehåll: ett set med tre små spadar och ogräsrensare.
 
Ytterligare en del i serien du nu får. 
Snart bredvid vasen den står.
Simmulson var nog ganska smart,
tänkte till när hon gjorde detta fat.
 
Innehåll: ett fat av Mari Simmulson till mor min.
 
Sedan gav jag bort ytterligare ett paket som inte blev fotograferat. Eftersom inslagningen skedde i en hast blev det inte så tjusigt... Vad kan det vara???
 
När du plaskar ner från skyn,
kan denna skydda hyn.
Med sydväst blir outfitten komplett,
du far fram i regnet lekande lätt. 
 
Julgran hemma hann det bli. Den handlades in innan resan till London och ställdes upp:
...och fick belysning innan resan.
Självklart en gammal beslysning med garantin inskriven i locket. Luma är märket och den köptes på Konsum 1957.
Den 23 december fick julgranen även julgranskulor. Har ni tur får ni även se det här på bloggen så småning om. 
 
God jul alla mina läsare! Snart kommer ett inlägg som Londonresan. Lite snurrig ordning blir det här.
Starkvinsglögg och vintertjut!


Kommentarer
Postat av: DeBeer/Manganiatokan/Erica

Härliga julgåvor i långa banor!!!
Hur är det, söker du efter fler Sparta delar?
Jag har en hel servis som jag vill skall få ett lyckligt liv hos någon annan!
Dock vill jag sälja eller byta bort hela rasket på en gång. Det är kuvert för 6st (tre storlekar på faten & djupa) + tekoppar 4st + potatisskålar (flera) + uppläggningsfat i två storlekar (flera av varje) + stora kannan + såskannan (fläckar på insidan)

Svar: Jag har nog egentligen så det räcker och blir över. Men det beror ju lite på. Skulle ju egentligen vilja ha den som vardagsservis och då kan det ju gå en del när man diskar och så... Det skulle säkert vara bra med extra. Jag är väldigt intresserad av te och kaffegods, har inte en enda kopp. Det beror lite på vad du tänkt dig för summa/vad du vill ha i utbyte.
Anna Sandberg

Postat av: eli

Vilka fantastiskt vackert inslagna paket! God forts.!

Svar: Tack!God fortsättning till dig också Eli, hoppas 13 blir ett fyndår!
Anna Sandberg

2012-12-26 @ 21:01:23
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se
Postat av: Gila

Så snygga paketinslagningar! Och det sista papperet, sååå fint!

Svar: Jag tycker att det ä en så mysig stund när man får slå in klapparna. jag brukar börja väldigt tidigt med det. I år hade jag dock inte tid, det fick bli ett rejs på julaftons förmiddag. Visst är det sista pappret fint! Nyretro...
Anna Sandberg

2012-12-26 @ 21:05:59
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Allt det gamla goda

fin gran men ännu finare paprika-urna uppe på bokhyllan.. morr, en sån vill jag också ha!

Svar: :D Den är fin men den är lite sprucken. Jag köpte den på auktion och den kostade 900+slagavgift trots att den var sprucken. Men men, jag ville så gärna ha den och det syns inte att den är sprucken när den står på hyllan. Jag har väl tänkt att den skulle få stå på golvet men där har den inte hamnat än. Kanske när det blir ordning och färdigt i lägenheten.
Anna Sandberg

2012-12-26 @ 22:21:55
URL: http://alltdetgamlagoda.blogg.se
Postat av: lybtar

Vill önska dig ett alldeles underbart 2013. Hoppas att du gör ännu bättre fynd detta året.
Kram

Svar: Tack snälla! Jag önskar dig detsamma!
Anna Sandberg

2013-01-01 @ 16:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0