På min semester har jag kollat på...

Började semestern med en liten bilresa. Skruttibangbang tog oss mot Gävle. Första dagen besöktes järnvägsmuseet. Tåg tåg tåg...
 
 
Stora gamla lok.
 
Små, lite nyare tåg.
 
Gamla hjul, nya växter. Passande nog är det Rallarros.
 
Mer eller mindre skruttiga lok. "Ett fall för rapplighetens bevarande" som far min skulle ha sagt.
 
Snygga motorvagnar. Verkligen retro!
 
Växel...
 
Banvakten och hans svärfar.
(Inte barnvakten...)
 
Skyltar och målningar var bättre förr...
Eller vad säger ni?
 
Även loken hade bättre klass.
 
 "För jag är lite tågtokig."
Tack för besöket. "SJ, SJ, gamle vän..."
 
Ett litet strövtåg hann vi med inne i Gälve på kvällningen. Ett ynka loppisbesök, Erikshjälpen, men inget fynd direkt. En liten emalj-kanna men plastlock.
 
En guldpeng ville de ha. Jag har svårt att gå ut tomhänt från en loppis.
 
Gävle var en trevlig stad att strosa runt i.
 
Fortsättning följer...
 
Over and out!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: khina

Det är lätt att falla för lok och järnvägar. Vet inte varför men det slår an en ton av nostalgi och att det var mycket som va bättre förr bla. SJ !!!

Svar: Det är något visst med tåg, blir inte lika uppspelt över bilar eller flyg, men just tåg... Det var ju lite klass när man reste på den tiden. Man klädde upp sig och packade i fina väskor...
Anna Sandberg

2012-08-01 @ 23:03:10
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Jenny på La mômes Old fashioned

Javisst är det svårt att gå ut tomhänt från en loppis, fast i sommar har jag besökt så många loppisar längs vägarna att jag har övat ordentligt på den saken!

Svar: Ja, det är verkligen svårt att låta bli att köpa något när man är på loppis, men som du säger... Jag har blivit bättre på det med tiden.
Anna Sandberg

2012-08-02 @ 08:06:39
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0