På den sjunde dagen...

Så gick det sex dagar sedan förra inlägget. Igen. Det händer så mycket nu och lägenheten borde prioriteras mer än den gör. Det. Är. Kaos.

Köket är väl lite i ordning i alla fall:


Åtminstånde om man tittar åt rätt håll...


Hallen är trång. Två bokhyllor som ska stå i vardagsrummet trängs där. Dessutom har jag inte fått upp någon lampa än. Tvekar lite om jag ska våga hänga upp mina fina lampa. Den kan ju drabbas av övervåld under renoveringen. Ska kanske leta på en annan lampa så länge. En som inte är mig lika kär.


Förra veckan såg vardagsrummet ut såhär:

Svårt att få på spackel på väggarna. Som tur är så har det blivit en klar förbättring där nu. Tomt förutom ett litet grönt berg som står i mitten av rummet. Mina möbler intäckta i pressening, så nu är spacklande möjligt :)

Blir lite klurigt att få rum med allt i hall, sovrum och kök när vardagsrummet är större än resten av lägenheten. Skönt med ett stort vardagsrum men det blir lite "uppåt väggarna" i de andra rummen under renoveringen.



Så nu vet ni hur läget är. Och ni kan ju förstå att jag ägnar all min lediga tid till att sortera, kasta, stuva och spela stortetris... Eller kanske inte riktigt alla min lediga tid. I lörsdags for jag ju till Hedemora på loppisrunda och besökte bland annat Porslinsbloggen-Benny som sålde lite grejer i Hedemora Ishall på storloppisen där. Jag handlade nog för 700 kronor så det blev en del grejer kan man ju säga. (Ännu mer att stuva med i skåpen). Rapport från Hedemora-raiden kommer vid senare tillfälle!

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0