Full rulle på rundorna

Jaha, helgerna är fulla av scouting. Fyra helger framåt är uppbokade av scouting. Jag vet inte hur jag gör men det hinns med några rundor i alla fall. Hur skulle det annars se ut? Haha.


Hittade en multicup i svart, här tillsammans med de två vita som jag hittade under en annan runda för ett par veckor sedan. En femma fick jag punga ut på Brödet och fiskarna.


En liten aladin från höganäs av Anne Nilsson hamnade också i korgen. Tror jag betalade 15 kr.

Ett reklamfat hamnade också i korgen.


Extra fylligt exportöl. Hittar ingen tillverkare på fatet så om någon kan fylla i den luckan är jag mer än glad. 10 kr.


Dessa sköna väggplattor från Bing och Gröndal. Fjärilar och snäckor. Härliga 70-tal? en tjugofemma stycket.


En liten gardin köpte jag också eftersom trycket var så tilltalande. Undrar vad jag ska sy av den... 15 pix.

Jag hittade också några djupa tallrikar och ett uppläggningsfat i dekoren Sparta av Ringström från Gefle UE som jag samlar på.

Vidare for jag till Stadsmissionen. Där hittade jag en stilig björn.

Felfri. Från Tillgmans. Det viste nog inte riktigt vad de prissatte, en guldpeng var den definitivt värd.


Tyget hittade jag på Stadsmissionen, det är två gardinlängder. Vad tror ni? 50-tal? 40 kr fick jag betala.

Ett par paket har kommit på posten de senaste veckan. Två superfina vaser.


Edfu från Upsala-Ekeby, konstnären heter Hjördis Oldfors. Kommer definitivt att bli fler delar i den serien. Den har en otroligt fin blå-grön färg på insidan med gult rutmönster på utsidan.


Den andra kan ni få gissa lite på... Lycka till!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Benny

Jag hade ett sånt litet kvadratiskt fat Edfu i Hedemora, men det var inte du som köpte det va..? Jag hade dubblett av det nämligen. Har ingen vas ännu, men det kommer säkert!



Den andra behöver jag inte gissa på, jag vet redan men säger inget :-)

2011-09-21 @ 13:54:49
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Benny

Haha, ja, jag kunde väl tänka mig att du vet vem som står bakom vasen.



Och ja, jag stod länge och fingrade på Edfu-fatet på loppisen i Hedemora men köpte det inte. Vid det tillfället så tänkte jag inte börja samla på en serie till. Det är ju ganska knökfullt i skåpen hemma. Men när denna dök upp på tradera för en relativt billig peng så kunde jag inte låta bli. Det får mig så klart att ånga att jag inte slog till i Hedemora.

2011-09-22 @ 09:54:31
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Benny

Jag hade för mig att du höll i den i alla fall ;-)

2011-09-22 @ 22:37:25
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0