Leva loppan - händer att jag gör det

Några godingar från senaste jakterna...


Ett gäng assietter och tallrikar. Gulli och Spinett. Gefle. Kan det vara Helmer Rinström som ligger bakom. Typ 12 av den lilla och 6 av den stora. Billig peng, hög kvalitet!

Två Rörstrandare.


Fatet är Carl-Harry Stålhane, 35 kr fick jag betala för det. Den andra bägaren är jag lite mer osäker på. Någon har klistrat på en klisterlapp på undersidan. Den är stört omöjlig att få bort. Den har ingen ristad signatur utan en stämpel.


Två små ljusstakar Lindshammar. Något som Porslinsbloggen-Benny vill ha kanske?


Fat Rörstrand. Vet inget om den... 30 pix. Prima kvalitet.


Den ena är från Jie och Elsie Bourelius. Den andra är en bubblare. Från Gefle.


Vad säger ni?

Denna:

... Ögoncacao får avsluta. Inte prima, tusch på locket och lite skavanker. Men för favorit teet duger den. En selma kostade den.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Benny

Mycket fint! Jag gissar på Christer Sjögren på Lindshammar-ljusstakarna :-) Jag är ju ingen ljusstake-samlare, men de har en viss charm, har faktiskt inte sett de här tidigare!



Den bägaren ser ut som Hertha Bengtssons bägare, så det skulle jag sätta pengarna på!



Jag är väldigt sugen på Gefle-vikingen, den var fin tycker jag :-)

2011-10-31 @ 21:52:52
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Benny

Jo, jag kunde inte heller låta ljusstakarna vara kvar på hyllan. Jag tror att jag betalade 10 kr/st. Du kan få dem om du vill ha dom, lägger dem i lådan tillsammans med Åseda-vasen.



Vikingen kan jag också tänka mig att placera i byteslådan som det står Benny på, den är tyvärr naggad på hornet och om du kan stå ut med det så är den din i utbyte mot något annat fint.



HB på den lilla bägaren, det har du nog rätt i, klart hennes stil.



2011-11-02 @ 10:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0