Stackars myrstackarna

Ja, just det. Mitt fynd.

Där stod den. På hyllan. Den ärtigaste av ärtor.

Den gröna Coloran av Sven Palmqvist för Orrefors. Misnta modellen. Huuuuuur kunde de missa stämpeln?

Tydligen kunde man missa stämpeln... 25 pix!



Hepp!

Det kändes verkligen som om jag lurade personalen. Men de kan de gott ha! Så konstigt som de prissätter. Trasigt, naggat, krackelerat sätter de skyhöga priser på. Råkar det vara en liten etikett eller stämpel så.... Grrr! De har ingen koll på trender och vad som är inne för tillfället... De. Har. Ingen. Koll. Helt enkelt.

Givetvis ser jag detta som världens fynd. Just eftersom jag gillar Colora så myket. Ett ekonomiskt fynd var det nog kanske inte i någon vid bemärkelse när denna går för 100-200 kr på Tradera. Det  var sådär så hjärtat hoppade över ett slag när jag fick syn på den. Ni vet... Hjärtat rusar, man tänkte "ta det lugnt nu, det kanske inte alls är det du tror", sedan , tillfredställelsen när man ser vad det är och att de till på köpet satt ett sådant pris. Att dessutom hitta skålen på för det priset PÅ MYRORNA. Ha! Seger!

Over and out!



Kommentarer
Postat av: tanten på auktion

håller verkligen med dej. De har ingen koll och priserna kan vara riktigt knasiga ibland (oftast)

2011-11-18 @ 11:08:49
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.com/
Postat av: Barbro

Vilken tur att ingen annan hittade fyndet före dig !!!

2011-11-19 @ 17:39:11
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Petra

Grattis;) Va kul och fynda;)

2011-11-19 @ 19:54:53
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0