Den fulaste

Jag kan omöjligt välja EN. Ni kanske kan avgöra. Jag älskar dem allihop!

Åter en utmaning på gång bland oss Retrobloggare. Det fulaste som finns i hemmet. Vår hemliga böjelse. Katten bland hermelinerna.

Kanske draken?

I finaste Kallikå-retro. Dock i jeanstyg istället för plysch.

Eller grisen?

Den är ju jättesöt! Vem sa att den är ful? Va?

Den zebra-randiga spargrisen?

Som jag fick av morbror en födelsedag för ett par år sedan. Denna är inte retro utan nytillverkad. Väldigt fulsnygg och den tar väl hand om mina småpengar!

Ugglorna med utstående ögon kanske?

Ja, Ester Wallins ugglor är inte så vidare söta. Men ändå fulla med karraktär och ja. Vad är det som tilltalar så mycket?

Svarta katten?

Den här katten skulle passa i utmaningen "Det okända" som jag inte hann klämma in i bloggandet. Den stackan har slagit av ett ben men blivit kärlekfullt lagat. Fin? Ful? Fin!

Pudelparet kanske?

Den tjusiga tjocka pudeln med kavaljer. Den större är en figurin av Elsi Bourelius, den lilla är en "Det okända".

Lejonet och vildhunden?

De skamfilade mjukdjuren fårn 60-talet. Står nu troget och vaktar min hall från köksspöket. Hur fulsöta som helst!

Vad tycker ni? Rösta nu!

Ni andra som också utmanat i denna utmaning, kommentera gärna så att andra kan se era hiskeliga pryttlar!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: form55

Jaadu... Du hade flera bra kandidater, men spargrisen måste jag ranka som nummer ett på listan.

2011-11-10 @ 21:06:31
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: Ann-Charlotte

Pudlarna var verkligen hemska! Så på dem läggs min röst. Ester Wallins ugglor är jag inte lite avundsjuk på ska jag säga, och i mina ögon är de BARA snygga!

2011-11-10 @ 21:16:24
URL: http://teakochorkideer.blogspot.com/
Postat av: tanten på auktion

Spargrisen är klart fulast...

2011-11-10 @ 21:27:27
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.com/
Postat av: Petra

å den där grisen är bara hur söt som helst, avis på den även om jag själv syr grisar och ugglor nästan varje dag. Men zebra spargrisen....den är inte ok. Men funktionell att lägga en slant i säkert;)

2011-11-11 @ 15:45:05
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.sek
Postat av: Benny

Solklart är Draken en given vinnare, Ugglorna ett riktigt bottennapp!! :)

2011-11-16 @ 21:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0