Vår och loppis. Bra kombo!

I lördags tog vi en tur till Grytgöl (en liten by två mil nordväst om Finspång i Östergötland) där vi har vår sommarstuga. Eller egentligen är det farfars gård men eftersom han är en pigg herre på 92 år så blir det inte så frekventa besök för hans del. Vi for dit för att hämta släpvagnen och ta hem gräsklipparen för en första service. Vi köpte klipparen för 15 år sedan, eller något sådant.

Jag fick lite väntetid utanför krumeluren medan jag väntade på att mamma skulle plocka upp mig. Hittade ett snövitt träd som jag passade på att plåta i förmiddagsljuset.



Lönnen hade också en härlig färg.


På Kungsörs återvinning och second hand hittade vi lite smått och gott.



Bland annat blev det ytterligare en hjärtans gott-burk. Lär mig visst aldrig. En blå i minsta storleken. Korken var med. Hjärtans gott-burkarna kommer från Sea glasbruk. Dyyyrt. En hel Selma.

Inne i Kungsörs centrum fick jag syn på ett träd fullt med mistel.


Det är inte för inte som misteln är Västmanlands landskapsväxt. Det kryllar av mistel här i Västmanland och Mälardalen. Kul att vår landskapsväxt är en parasit som tar över och i det närmsta tar kol på andra växter. :D

I Vingåker har de också en ganska bra butik. Tyvärr så blev det inte så mycket inköp. En liten Hackeforsblomma var det enda som följde med hem.

Men man kanske skulle åka dit en mörk natt... Världens snyggaste dörrhandtag finns nog i Vingåker.

I stugan gick allt enligt planen. Konstigt att jag alltid glömmer ta kort när jag är där. Kanske är det för att vi inte hann så mycket mer än att packa vår släpkärra, käka och plocka lite bland alla gamla grejer. Nästa gång kanske...

Någon Valbogsbrasa blev det inte för min del. När vi kom hem på kvällskvisten så var jag så trött att det fick bli en kväll i soffan. Men det behövs ibland det också.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0