Något begagnat

Och mitt! Bara mitt!

Varit på auktion igen. Fick hem några prylar. Bland annat två mindre bokhyllor i teak för inropspris 200 kr. Som hittat nästan! Underbart. Ett foto dyker kanske upp en annan gång.

Spontant blev det ett rop på dessa. Ingen annan ville ha dem man jag gillade dem. Nu har de fått glas och ram och ska upp på väggen i hallen. Blir kanon!


Kanske inte så dumt ändå.

Tämligen spontant blev ropet på Karnevalsvasen.



Tanken var nog inte att jag skulle köpa den. Tycke dock att jag kunde ge ett bud när utgångspriset blev ganska lågt på grund av en liten nagg på insidan av vasen. Och åter igen. Hoppsan. Den blev min för 150 kr + avgift. Fina firren! Igen!

Den högra vasen är en Atterberg för UE som tillsammans med en massa andra prylar blev min. Tjusigt!

Jag blev ganska förvånad när ingen mer än jag var intresserad av dessa servisdelar:

Fem stycken delar Upsala-Ekeby Droppar. Vem som står bakom den vackert gröna dekoren har jag ingen aning om. Kanonfina kannor och skål. Faten är använda men fria från nagg. Åter en paff Sandbergska på auktion. Hur kunde det bli så mycket handlat?

Även denna skål City av Hjördis Oldfors ropade jag in tillsammans med massa andra saker. Om det var värt summan jag betalade vet jag inte. Men, men... Det låter jag vara osagt. Jag är hur som helst nöjd.


Här skymtar några delar ur serien Corso av Atterberg också. UE och 50-tal = sant!

Hepp!
Ber om ursäkt för den halvdana kvaliteten på bilderna. Det är så mörkt när jag kommer hem på vardagarna. Av någon konstig anledning så har jag en massa saker för mig hela tiden. 

Den som väntar på något gott får inom kort läsa som knop och splits i trappersspåret. (Ja, scouting så klart)

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0