Demolerad lekstuga

På plats i Grytgöl vid sommarstugan. En arbetsdag med gräsklippning, röjsågande och lekstugedemolering på schemat.


Stora huset och lekstugan.


Lite lätt slitet och alldeles för lite tid att fixa iordning. Men vi gör så gott vi kan...


Ja... När vi inte pausar och läser antiktidningar alltså. (Min favvo Colora från orrefors på framsidan.)

Här har vi då lekstugan. Ganska nedsliten och vinglig. Men när jag var liten hade jag ganska kul i den. Vi hade en stege så vi kunde ligga på madrasser på taket och läsa och sola. Men nu skulle hela huset braka ihop om man klev upp på taket. Så. Inte mer att göra än att DEMOLERA! Hurra!


Murken trapp.



Verktyg behövde vi knappt. Vi hade en hammare, en skruvmejsel och ett spännband.


Mamma fixar lite med fönstren.


Trappen borta.


En vägg borta.


Lite ryck och slit och hepp! Riven lekstuga.


Bara lite sönderplockande och att köra iväg delarna kvar. Så nu fginns ingen lekstuga kvar.


Taket plockade vi också ner i dess beståndsdelar.


Rostiga spikar. Vackra i kvällsljuset. Inte lika vackra att trampa in i foten. Detta är verkligen en fakirmatta. Hardcore!


Tröttast!

Men inte så trött att jag inte orkade ta kort på ogräset. Vackert men dryyyyygt att ha i trädgården.


Åppelblom är lite bättre.

Fynden får ni se en annan dag.

Nu ska jag sätta på mig piratkläderna och fara på scoutläger på Ridön över Kristihim.

Över och ut! (Över Mälaren, ut på Ridön)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0