Lite ditt och datt och allt är mitt

Några repor har det blivit. När jag är i farten så går inga loppisinnehavare säkra. Inte i Västerås i alla fall.

Lite skralt med loppisletandet på sista tiden men ibland klämmer man ändå in ett besök. Senaste:


Två assietter från Upsala Ekeby - Gefle. Det fanns totalt 6 st men de var mycket välanvända. Köpte därför bara två. Tänkte kanske använda dem som blomfat eller göra något kreativt med dem. Kanske en mosaik eller ett smycke? Tycker annars att det är synd att slå sönder fint poorslin men dessa är verkligen slut, helt sönderrepade av bestick. Helianthus heter dekoren. 8kr/st. Läkarmissionen.


Denna omärkta såskopp var jag mer eller mindre tvungen att köpa. Vilken fabulös formgivning. Den gillar jag skarpt! Tre pipar som gör att alla kan använda utan att tvingas hälla med fel hand. 15 pix. Läkarmissionen.


En liten skål eller kruka som Mari Simmulson för Upsala-Ekeby formgivit. En liten klarröd skapelse för en guldpeng.


Jag är svag för Signe Persson Melin. Denna sill i kvadrat är av större modell och jag vet inte om jag vågar yppa att detta är min tredje bytta i kvadratserien i samma storlek. Hoppsan. Tyvärr korklös. 35 kr på Läkarmissionen.

En liten present från mamma fick jag också. Även denna är nummer tre i samma färgsättning och storlek. Hoppsan. Jag är svag för Hjärtansgott-burkarna. Sist jag kollade så kommer de från Sea gladbruk.


Hjärtans gott. Måste få upp en hylla i köket så jag kan ställa upp alla mina fina burkar.

Jag är också svag för plåtburkar.


Några små blev det sist jag var på Life center. Några kronor stycket.


Den ena bättre än den andra. En avlång plåtburk med Husqvarna-logo från den gamla goda tiden. Dags att byta ut plastbyttan till symaskinen? Skulle tro det!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: /Mylla

Den vitblåburken har jag också, nånstans.. huskvarnaburken är väl jut till en symaskin om jag inte missminner mig, har en sån med nånstans =)

2011-06-14 @ 01:10:29
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0