En ljus framtid

... går mig till mötes. Jag tror att lampskruvandet är klart. Eller kanske inte till 100% om man ska vara petig. Plafonden i vardagsrummet är väl allt annat än hipp och sovrumslampan håller jag på att riva ner så fort jag får för mig att skaka täcket. Men det är ett senare projekt.

Här är de nya ljuspunkterna i tillvaron. En på var sida om fönstret i vardagsrummet.


Denna sköna retrolampa har jag plockat hem från "bon", ett av husen vid sommarstugan. Den passar bra här i Krumeluren.

Sedan gjorde jag slag i saken och monterande min nyinköpta jordglob på väggen.


Kunde inte låta bli. Jag tycker att det var en helt underbar idé. Tack till den inspirationen. Här finns ett inlägg om jordglob på vägg.

En dag kanske ni får se lite mer av mina rum, men just nu är det för mycket som är halvfärdigt... Håll till godo med annat så länge!

Nu blir det festival för hela slanten. Kanske liiite loppis i dalarna går att klämma in. Borlänge och peace and love, här kommer jag!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Benny

Då ses vi på Emmaus/Ta-till-vara kl. 12 på torsdag..? :-)

2011-06-28 @ 22:36:42
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Benny

It's a date! Eller vad är det man brukar säga. Vi kommer ju att slåss om grejerna ju! Fränt. Jag hoppas bara att jag har en hyfsad guide som kan peka mig i rätt riktning. Inte alla mina vänner delar mina intressen för loppisräder.

2011-06-28 @ 23:40:59
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0