Scouten och Fjanten

ÄHär kommer en bildkavalkad från Emil och Mias bröllop. Just nu i en enda röra och utan text. Jag uppdaterar med text och möblerar bland bidlerna senare, men nu ska jag knata i väg till jobbet.

De små bilderna är klickbara, när du klickar på dem får du se en större version.

Uppdatering
I lördags bjöds det in till bröllop i Norns kapell. Emil och Mia skulle bli man och fru. Emil som är scout i själ och hjärta valde att vigas i scoutuniform (med jeans och flipp-flopp till några av besökarnas stora förskräckelse). Mia var vacker i finaste vitt och hon hade en enkel bukett med vita blommor och gröna blad. Kapellet i Norn var dekorerat med sommarblommor. Ja, bröllopet hölls i Norn, samma Norn där Nornhjaken alltid avslutas.










Det var kärlek i luften. Jag är innerligt glad att jag blev bjuden (efter mycket om och men).








Fina Jessica och Markus var där.


Jag var också där, i Moradräkt under ceremonin.


Landrovern, Defendern var där och den var majad (lövad) på äkta bonnigt Dalavis (fint,fint, bra jobbat Peter och Christian)



På festen var det flera scoutskjortor som var spårlöst försvunna. För Jessica blev det istället 50-tal och för mig blev det 80-tal.




Festen hölls i Vikmanshyttans folkets hus. Fabulöst fina taklampor. Resten hade tyvärr renoverats ett par gånger (kanske på 80-talet? Hu! Ve och fasa)


Otroligt god tårta, var det kanske brudgummens mor som bakat? Maräng och jordgubbar. Smask!


Grabbarna hade lite problem med att få fram bröllopsvalsen. Men äntligen!



Sedan blev det full rulle på dansgolvet. Mest med styrdans. Hepp! Till och med jag tog ett par turer. Det var ganska enkelt efter åtta glas rödvin. Tyckte jag i alla fall. Vet inte om mina danspartners var så impade.





Vi dansade till långt efter gryningen och när vi blev "utkastade" från folkan drog vi oss ner mot badet, några tokdårar hoppade i plurret. Jag och några andra visa kvinnor och män stannade på torra land.




Älskade Emil!

Grattis till finaste Emil och Mia. Vår älskade scout blev den som gängade sig först. Det var inte riktigt det vi hade trott. Trots detta faktum så är ni nu gifta och jag vill önska lycka till.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0