Packad inför semestern (?)

Snart är det äntligen semester för min del. Vad jag har sett fram emot mina tre veckor. Tre veckor med endast några få dagar planerade för aktiviteter. En hel drös med "jag-ska-göra-precis-vad-som-faller-mig-in-dagar". Inga måsten, inga krav från någon.

... och se hur det gick med den saken. Nu är hela semestern uppbokad. Om man räknar även helgerna så är jag ledig i 23 dagar. Underbart! Inte nog med att jag lyckats planera in jobb under en av dessa dagarna. Jag har också lyckats boka upp 16 av dessa dagar. 17 dagar om man räknar dagen jag ska jobba. Det ger 6 dagar som ännu inte är planerade för något specifikt. Utspridda lite här och där. Mer eller mindre osammanhängande. Bra jobbat Anna!

Men å andra sidan vill jag ju göra allt det som jag har planerat.

Det lilla scoutarrangemanget i Skåne ligger närmast i tiden. 38 000 scouter på ett fält utanför Kristianstad. För första gången ska Sverige vara värd för World Scout Jamboree. En helt ny stad är uppbyggd med allt vad en stad innehåller. Där finns stadsdelar, "bostäder", "kommunledning", kyrkor (andra religiösa samlingsplatser) butiker, "polis", mataffär, "vägarbetare", sopgubbar, vattenledningar, avloppssytem och givetvis invånare. Måste nog vara världens mest mångkulturella stad!

Tanken var först att jag inte skulle åka dit. Jag tillhör inte målgruppen för att vara deltagare. Jag ville inte betala för att vara funktionär och jobba arselet av mig i ett halvår innan lägret samt om möjligt ännu hårdare under mina totalt tre semesterveckor. Men saker kan ändras. En fråga kom, ett erbjudande om att jobba med matservering. Valfri period, hur länge eller hur kort tid jag ville vara på lägret. Lite klurande. Klart jag ska åka. Det händer bara en gång under min livstid (med största sannolikhet i alla fall).

Så på söndag bär det av ner mot skåne. Det blir en dryg vecka (på mer än ett sätt). Men det kommer att bli underbart, fantastikt roligt också.

Så risken är att det kommer att vara lite tyst här på bloggen i någ vecka. Det finns tydligen datorer och internetcaféer på plats på scoutlägret men jag betvivlar att jag kommer att hinna med några längre besök där. Nu börjar pack-paniken. Hur många gånger jag än har packat inför läger så hamnar jag alltid i någon sorts panik eller ångest över det. Förstår inte varför. Det har egentligen aldrig blivit helt fel någon gång, att jag glömt något superviktigt eller så...

Jag vet att det kommer att bli packat i tid...

Jag vet att det kommer vara så sjukt roligt på lägret.

Jag vet att jag inte kommer att vilja åka hem när det är tänkt att jag ska.

Men det tar vi då.

Over and out!





Kommentarer
Postat av: Jessica

Packad inför semestern???? Blir man inte packad under semestern?????

2011-07-22 @ 13:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0