Lilla loppisturnén - del 2

Okej, var var vi? Jo, just det. Ett omotiverat utspel om att alla i hela världen borde besöka Norberg. Från kebab vid Fliken till södra Dalarna. Hedemora närmare bestämt. Men innan det så glömde jag visa dessa små kakelplattor. De ska upp på väggen i badrummet så fort jag hittar mina häftkuddar. 5 kr/st.



I Hedemora trillade jag in på hela fyra loppisar. Började på Röda Korset där de hade halva priset på rubb och stubb. Dock inte så mycket fynd. Men det är ju inte så ofta jag kommer ut tomhänt...


En stor kruka från Steninge i två delar, eller en kruka med fot. Snyggt! Stora krukor kan jag dessutom behöva, mina stackars växter har det lite trångt som det är nu.

Vidare till Erikshjälpen där jag för en gångs skull inte gjorde några fynd. Stod och höll i ett par grejer men insåg att, nej, jag vill inte ha dem. Otroligt men sant! På väg till bilen slank jag in på en bordsloppis. Ett inköp blev det, en liten äggformad vas i klassisk stil. Trodde först att det kunde vara Gunnar Nylund eller Carl-Harry Stålhane. Men sådan tur hade jag inte.


En dansk var det. Vem vet jag inte riktigt, men den är märkt med "Denmark" och ett O med "koves" genom. (Koves är morsans ord för streck men obestämbar/obestämbara svängar. Här ovan ser ni en typisk koves.)


Svensk eller dansk, en guldpeng var den värd.

Så mycket mer blev det inte i Hedemora, eller jo, jag har ju glömt en butik. En som jag glömt nämnet på som ligger en liten bit från centrum. Jag tittade in på vägen. Där sprang jag ihop med ytterligare en SPM, Signe Person Melin, en kvadratburk. Hurra! Lite annorlunda format.  


Ingen kork men ett hutlöst bra pris, en guldpeng för den också. Ett par teskedar slank också med för en krona stycket.

Nu väntar snabeldraken (dammsugaren). Kanske ska ta tag i det så kommer del 3 en annan dag.
Städa, städa, varje fr.... TORSDAG, och så varje jul...

Over and out!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0