Lilla loppisturnén - del 1

Under förra veckan blev det en hel drös med loppisbesök. I Katrineholm, Kungsör, Norberg, Hedemora, Gustavs och Borlänge. Totalt blev det väl ca 13 olika loppisar. Uppe på det läggervi loppisarna i Västerås som jag besökte nu i början av veckan, ytterligare 5 loppisar.

Ikväll tog jag ett foto på delar av det jag införskaffat. Några grejer missade jag att få med på bild, andra ska hållas hemliga till folks olika bemärkelsedagar.



I tisdags gjorde jag en resa till Katrineholm på arbetstid. Jag kunde dock inte låta bli att ta ledigt ett par timmar mitt på dagen för lite shopping i Kungsör och Katrineholm. Lite ditt och datt blev det, bland annat några fina teskedar för mellan 1 och 5 kronor styck.


Dessa ska användas till mitt nya projekt. Vackra skedar blir otroligt fina hängen i smycken. Kom ihåg vem som först kläckte idén! Jag kan ju inte säga att jag har någon upphovsrätt på den...

På turnén i Sörmland (och utkanten av Västmanland) blev det dessutom lite kläder, en klänning i chokladbrunt, en liten handväska i rött, lagon stor till Peace and love och lite annat smått och gott.

En ful firre blev det också till min fisksamlande vän Kicki. Kanske ska lämna fisk-sökandet till henne i fortsättningen innan man blir portad från "huset på landet".

På onsdagen började min road trip mot Borlänge. Ett stopp i kära gamla Norberg fick det bli på vägen eftersom jag skulle hämta några delar till Moradräkten där hemma hos mamma. Givetvis fick det bli ett besök på Röda Korset. Trots att Norberg är en liten håla med 6 000 invånare så finns där hela två fabulösa loppis-butiker. Röda Korset är den ena och Gåvan är den andra (som inte har öppet på onsdagar. Suck.)

Billiga och snygga bestick med backelithandtag blev det i Norberg, hela 1 kr/st. Vilka bonna-priser! Köpte också en äldre medicin-doserare som jag tänkte man kunde ha lite småjox i.



Mycket bestick blev det på den trippen. Efter detta var det hög tid för lite lunch. Givetvis blev det en kebab på Storkiosken i Kärrgruvan. Det finns nog ingen som gör godare kebab med bröd, inte i de trakterna i alla fall. Och storleken sedan! Jag orkade äta upp nästan halva där jag satt vid Flikens badplats käkade. Mitt på gräset bland alla badgäster som försökte jobba bort bonna-brännan. (Ja, Norberg är ganska bonnigt.)

Så har ni vägarna förbi, eller lite, sådär, nästan har vägarna förbi... Eller vad sjutton! Det är värt en omväg! Missa inte Elsas kondis, kebab i Storkiosken, alla otroliga gruvmiljöer, Norbergs torg, svinryggen, blå grottan, Klackberg, nya Lapphyttan, Kärrgruvan och givetvis loppisarna så klart!

Mer om trippen till Dalarna och alla fynd där får ni en annan dag. Nu hinns inte mer! Sova! Ni som är nyfikan kan ju snegla lite på första bilden så får ni lite försmak.

Over and out!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0