Nu har det hänt...

Jag har smittat av mig lite på min vän Kicki när det gäller förkärleken för keramik och porslin. Hon har dock begränsat sig lite mer än mig, hon har börjat samla på keramikfiskar. Främst är det väggplattor i härlig retro. Jag är ju mer inne på Upsala-Ekeby men jag kan ju inte begränsa mig till endast UE.

Vi tipsar varandra om vad som finns ute på marknaden. Hittar jag något som skulle passa henne så köper jag det till henne. Hittar hon något som skulle passa mig så köper hon till mig. Ett härligt samarbete.

Idag hade jag spanat in en figurin på Tradera, en fisk från UE. Ingen väggplatta utan en annan firre. Tänkte nog på att Kicki kanske också ville ha den. Väntade in i sista minuten med att lägga bud som jag brukar göra. Inget bud från Kickis alias. Då slår jag till, 30 sek kvar, bud in. Nöjd med mig själv så ser jag att jag vunnit budgivningen. Men värst vad priset gick upp...

Kollade budhistoriken. Kicki har också budat. Vi har suttit på var sin sida om Västerås och budat på samma UE-firre. Höjde priset från 50 kr till 90 kr. Det var ju bra gjort. Ja, ja, säljaren blir glad i alla fall. Och Kicki blir också glad eftersom hon får firren.

Jag ringde upp Kicki och vi skrattade gott åt vår budgivningskamp. Så man kan ju säga att alla inblandade parter vann på affären. Säljaren fick bättre betalt. Kicki får en fisk och jag fick ett gott skratt och ett bra uppslag för bloggen.

Vi har pratat om det förut:
"Höhö, rätt vad det är så kommer vi väl bjuda på samma föremål på tradera."
Nu har det hänt, jag tror vi kommer vara lite mer vaksamma nästa gång.

Nu väntar vi bara att fiskarna ska simma till Västerås

Taisto Kaasinen står bakom dessa firrar så långt jag kan och orkar forska om detta idag. Någon kunnig UE:are kanske kan bekräfta eller dementera. (Bilden har jag lånat från säljarens annons. Hoppas att det är okej!?)

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Kix

Du är härlig du Anna! Och visst fick vi oss ett gott skratt! :D Livet ska vara roligt!

Och när jag kommer över nästa vecka så ska vi gå igenom vad du samlar på just nu, så jag kan hålla ett extra öga eller två åt dig! :D

2011-02-24 @ 21:08:40
Postat av: Angeliqa

haha, så lustigt. Roligt att ni hjälper varandra med fynden:)

2011-02-25 @ 06:44:58
URL: http://sopnedkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0