Inga fula fiskar

Mitt förra inlägg leder mig osökt in på nästa. Kickis fina firrar måste ju få lite plats bland stjärnorna. En nätt liten samling som växer konstant till Kickis barns och karls förtret. Det är ju mitt intresse som smittat av sig på Kicki och jag har nog bidragit med en och annan firre till samlingen. Köper jag mer nu får jag aldrig komma på besök igen. Kanske borde sluta. Men det är ju så roligt att överaska med nya firrar med jämna mellanrum.

För tillfället finns det nio fiskar i samlingen.


Ester Wallin Upsala-Ekeby


George Riis, Varpet, Hunnebostrand.


Irma Yourstone, Lerlaxen (Hepp, ropade in den på auktion tillsammans med flera andra väggplattor, Kicki fick överta den så klart)


Okänd liten spätta "Åland" är den märkt med. (Hoppsan, den har hon fått av mig)


En UE även denna, Mari Simmulson har formgivit. (Jag är ansvarig även här)


Spätta till en spätta, Neda, Visby


En riktigt fulsnygg väggplatta (Hoppsan, även här är jag ytterst ansvarig)


Tilgmans.


Vågad firre (denna köptes på Brödet och fiskarna och Kicki fick den i julklapp av mig)

Fiskkavalkad. Ja, varför inte. Fina fisken!

Idag har jag gjort en tur på stans loppisar. En del fina inköp blev det. Men de fynden får ni se en annan dag.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Eli

Verkligen fina fisken! De var bra på fiskar på 1950-talet.

2011-03-03 @ 23:24:45
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0