God jul!

Bättre sent än aldrig. I år har jag inte ens kunnit skicka några julkort... och jag som brukar vara så seriös och skicka egendesignade specialkort till mina nära och kära. Typiskt.

Men en julgran har vi i alla fall. Jag får väl önska Goda mellandagar istället. Bilderna är från mobilkameran så kvaliteten är väl inte den bästa...

I granen sitter en ljulgransbeslysning LUMA inköpt 1963 på Domus här vi Västerås. 1962 var alltså sista året som mammas familj hade levande ljus i granen. Som tur är så har vi inte bytt ut våra ojodrade vägguttag och detta gör att belysningen fortfarande går att använda.


Jullunchen hemma hos mamma. På bordet kan man se tallrikar och assietter ur servisen Stina från Gefle av Helmer Ringström. Där finns också en senaspburk och en sillburk från Rörstarand. Sillsalladen enligt tradition i en blå Colora av Sven Palmqvist för Orrefors.


Den fina duken har mamma hittat på loppis för 15 kr. Snacka om fynd, den är ju superfin!


Lite snittblommor för att lysa upp i vintermörkret behöver vi.

Kvällen spenderades hos mina sysslingar, också detta enligt tradition. Mer mat och massa skratt. Mycket trevligt.

Med detta vill jag önska eder alla en god jul och gott nytt år!

Over and out!






Kommentarer
Postat av: Kerstin

Otroligt snygg julduk!

2011-12-27 @ 22:01:53
URL: http://kerstin.kokk.se/
Postat av: Retrolux

@Kerstin

Ja, nästan så att jag är lite avundsjuk på mamsens julduk... ;)

Tur att jag bara har ett runt bord hemma, den skulle inte vara lika snygg på mitt bord som på mammas.

2012-01-02 @ 12:06:41
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0