Hysterisk vecka

Jag hade en liten, pytteliten tanke om att jag i veckan kanske skulle hinna fixa lite i lägenheten. Just nu känns en färdig lägenhet som långt, långt bort. Hann knappt vara hemma alls i veckan. Blev mer eller mindre bara sovande timmar här hemma.

Måndag körde jag vattengympa efter jobbet och kom hem vid 20-tiden, mer eller mindre slutkörd. Tidig kväll efter helgens flyttande.

Tisdag morgon for jag iväg till Göteborg på resa i jobbet. Kikade på mässan Leva och fungera på Svenska mässan. Grymt roligt att vara på mässa! Träffade en massa intressant och kunnigt folk. Jag kollade också in våra Västmanland-kändisar Köping Hillbillies (Svenska mästare i Rullstolsrugby) som var med i en dokumentärserie i SVT för ca ett år sedan. Det verkar ganska tufft! Det small i rullstolarna och trots att det var en uppvisningsmatch så var det en eller ett par spelare som välte med rullen.

Onsdagen tillbringade jag halva dagen på mässan och i väntan på att mitt tåg skulle avgå mot västerås tog jag en snabbvisit på Universeum med alla tuffa djur och experiment. Hemma i Västerås var jag först klockan 20 på torsdagskvällen. Trött!! Jag hittade tillslut en buss och sedan var det bara att krypa i säng.

Torsdag. Upp och hoppa, tidigt igen. Till Stockholm denna dag. Hjälpmedlesinstitutets IT-konferens. Det var en bra konferens med intressanta föredargshållare och intressanta samtal i pauserna. Vi höll inte på att ta oss hem från storstan. Strömlöst på hela centralen. Alla tåg var "försenade på obestämd tid". Vilket visade sig vara hela natten. Som tur var så drog jag med min kollega till bussterminalen och hann precis med en buss mot Västerås. Skönt! Det var tur och man ser hur facit blev. Vi var hemma i Västerås klockan 18, en timme efter planerad ankomst. Men bättre det än att få övernatta i Tjockhult. Men man blir ju lite tveksam när man väl sitter på bussen i köerna ut från Stockholm. Har tågen börjat gå igen? Kanske åker tåget förbi oss på spåret precis intill? Hemma sent igen eftersom jag var tvungen att fixa lite krubb i butiken.

Fredag tog jag sovmrgon. På jobbet vid 10-tiden. Dagen till ära hade vi Hjärt- lungräddningskurs. Bra kurs! Bra avslut på veckan också. Det blev after work på puben med käk och öl. En after work som utmunnade i en helkväll på krogen. Hemåt vid 02.

Så ja. Jag har mestadels bara sovit hemma den här veckan. Lördag och söndag = fixa lägenhetendagar!

Och kanske en liten loppisrunda också...

Over and out!





Kommentarer
Postat av: Linnéa

Rullstolsrugby är inte att leka med... Jag har provat, det är nog den farligaste sport jag provat.. Men grymt kul.

2011-04-11 @ 19:49:13
Postat av: Retrolux

@Linnea

Jo, det såg helt livsfarligt ut. Jag kan bara tänka mig hur det ser ut under en riktig match. Visserligen är kanske planen större då men vilken fart det måste bli!

2011-04-12 @ 08:51:09
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0