Fina lilla krumelur!

Ja, kvällen igår och hela dagen idag har jag packat, städat, packat upp, flyttat i ordning och fixat i nya och nuvarande lyan. Det är lite kaos när allt ska från ett ställe till ett annat och man har ett begränsat antal flyttlådor. När sedan flyttstädningen från den som bodde där innan mig har mycket i övrigt att önska så... Ja, vad ska man säga. Inte så sugen på att städa det första jag gör i en ny lägenhet.

Jag ska flytta till den kända byggnaden krumeluren här i Västerås. En byggnad formad som en krumelur som byggdes på 50-talet. Jag tror att det var åren 1956-1958 som denna skapelse tog form. Nu ska jag alltså flytta in i en tvåa på ca 50 kvadrat.



Inredningen kommer givetvis spegla 50-talet och 60-talet. Några inslag av nutid får givetvis också plats. Just nu väntar jag på att lördagens kvällsmat ska bli klar i ugnen samtidigt som jag smuttar på en drink. Benen och ryggen har tagit lite stryk skulle man kunna säga...

Så en kort paus i flyttande och packande hinner jag fram till datorn och knappa in lite text. Bildbevis kommer givetvis också. Snart. Det är på G.

Over and out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0