Som ett paket

... kom mina små skönheter.

Först den något överbetalda Negro- vasen av Anna-Lisa Thomson för UE. Nu börjar det faktsikt lika en samling och det är för sent att dra sig ur.


Den nya är den lilla vasen som jag betalade 520 kr för. Kanske lite överdrivet, men vad ska jag annars slösa mina surt förvärvade slantar på?




Lite lustigt med dem, de har lite olika märkning under. Antar att de är från spridda tillfällen under produktionen.



Bild 1 är märkningen på den större vasen, bild 2 är skålen och bild 3 är den mindre vasen. Alla märkningarna är olika och den nyaste verkar vara skålen (mitten).

I veckan kom också mina kryddburkar från Selsbo keramik. Det var 7 st och det är de små burkarna som är nya. Fem större burkar hade jag sedan tidigare. De var oerhört fina, inte ens en repa. Om Negron blev något dyr så blev dessa kryddburkar galet billiga, alla sju fick jag för 26 kr och jag är helnöjd.



Återstår bara ett litet problem...

...de får inte riktigt plats på hyllan. Enkelt, tycker ni kanske, bara att köpa en till hylla! Men icke. De braiga tavelhyllorna har utgått ur sortimentet på IKEA och ersatts av en annan variant som inte är lite snygg och nätt. Får väl försöka knåpa ihop något själv. Varför ska något gå enkelt när det kan vara krångligt?

Nöjd med affärerna är jag oavsett.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: randiga tråden

Åh, så fint.

2010-09-30 @ 15:34:01
URL: http://randigatraden.blogspot
Postat av: Clinen

2010-09-30 @ 16:00:28
Postat av: Clinen

Underbara fynd! =)

2010-09-30 @ 16:00:53
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

helt ok med din länk och nu hittade jag ju dig.

Dom översta 3skål/vasern är suveräna och jag hävdar att inget klår en 3 grupp.

2010-09-30 @ 18:36:31
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: /Mylla

gillar! framförallt skålen.. och jag svor också över att IKEa ersatt tavlehyllan med en ruggigt klumpig och ful variant! Hittade en något bättre på Rusta, som också har den i svart..

2010-09-30 @ 23:26:47
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Retrolux

@Mylla

Helt otroligt, när övergick modet från smärt och stilfull till tjock och kantig? Måste ha missat det. Jag såg att det fanns hyllor på rusta också, men jag tror jag ska bygga en egen så blir den som jag vill ha den.



Skålen ropade jag in på auktion för någon månad sedan, 550 kr slutade notan på, men det var den värd!

2010-10-01 @ 11:28:12
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Alla bra saker som jag hittar på IKEA försvinner ur sortimentet, grymt irriterade. IKEA var bättre för.

2010-10-01 @ 16:48:17
Postat av: Stina

Jag har tavelhyllor som bara står...

Från ikea, kanske är dom som dina !?

Du kan ju kolla på dom få se om de är ngt.



/Stina

2010-10-01 @ 17:36:56
Postat av: Retrolux

@Linnéa

De har sån omsättning på grejerna verkar det som. Jag köpte reseförpackningar på IKEA family för några år sedan. Nu är de borta... Alla små bra att ha verkar utgå. Illa.



@Stina

Ohhh.... det skulle vara otroligt bra om du hade hyllor till mig! Det är trärena hyllor som jag bara har sågat och målat i lämplig färg. Kan du inte ta ett foto och skicka till mig? Välkommen hit också!

2010-10-01 @ 21:49:20
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Gila

Tips! Köp en Stringhylla till kryddburkarna!

2010-10-09 @ 23:25:45
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0