Snurrig dag med snurriga vändor

Full rulle hela dagen. Började framför datorn med att söka igenom en massa jobbannonser. Tråkigt så att klockorna stannar. Nej, tråkigt så att klockorna går baklänges! Men det fanns en del intressant. Nu är det bara att söka. Gäller bara att samla krafterna och ta tag i det.

Men själva ansökandet fick vänta lite. Det fanns större och viktigare saker att göra. Som att köra den sedvanliga fredagslunchen på IKEA och visit på auktionshuset. Fanns ett par fina saker men ingen som jag absolut vill ha. Det var ganska skönt och bra för min plånbok.

Loppisbesök ute på Hälla blev det givetvis. Brödet och fiskarna och Stadsmissionen. Började på stadsmissionen. Det första jag hittade var ett fat från Upsala Ekeby och Mari Simmulson. På tal om otydlig märkning... Bara en halv stämpel gjorde priset 25 kr.


God kvalitet, några små bortslagna glasyrbitar på kanten men klart värt 25 pix.

Nästa inköp ligger egentligen utanför mitt område. Men denna fina dockvagn kunde jag inte lämna kvar i butiken. En Emmaljunga för 50 kr.



Min bloggar-kollega Clinen skrev om en liknade vagn på Clinens Ljuva femtiotal. Mitt nyinköp är en liggvang till skillnad från Clinens som är en sittvagn. Skönheter båda två, Emmaljunga båda två.

Dessutom hittade jag en finfin scoutig lykta. Den ska lysa upp balkongen under mörka kvällar. Till och med veke fanns med och lyktan var av fin kvalitet. 40 pix fick jag betala, den kostar flera hundra i butik.

For vidare till Brödet och fiskarna. Kunde inte låta bli att köpa lite prylar där också.


Min nya kärlek är cup-skålar. Den här gången fanns det 6 st med slipad dekor. Tror faktiskt att jag ska behålla dessa och använda som efterrättsskålar. Jag blir så glad när det finns sex stycken. Annars är fem ett vanligt antal när man handlar på loppis.

Jag hittade ett fat utan märkning också. Missade att plåta det så om ni har tur så får ni se det senare. Fick en känsla av att jag sett det förut, undrar vad det kan vara...

Under veckan har jag också handlat några småsaker. Dessa hittade jag på Myrorna och Röda korset:


Ishink i fräsig design betalade jag 10 kr för på Myrorna.


Den lilla plåtburken hittade jag på Röda korset för en femma. Svea blandning. Det är grejer det. Hittade också en gul gefyr såskanna som tyvärr var naggad i pipen, 10 kr var den dock värd.

När jag kom hem från dagens äventyr hade mamma levererat min bricka med väggplattor som jag lämnade anbud på på auktionen förra helgen i Broarna. Här är godsakerna från den:


Anledningen till att jag bjöd var först och främst den blå blomman som Irma Yourstone UE ligger bakom. Det visade sig även att den blå fisken uppe till vänster också, med största sannorlikhet är gjord av henne. 104 kronor slutade notan på.

Det var dagens härligheter. Imorgon väntar mer 100% scouting. Det är mästerskap i scoutfemkamp med de traditionella grenarna eldning, surrning och livlina, hinderbana, nattorientering och woodcraft (naturkunskap). Jag får med mig sex utmanarscouter (15-18 år) och en till ledare som ska tävla. Tävlar gör man i tvåmannalag.

Har ni tur så får ni en uppdatering på måndag. Jag har insett att min kombo av ämnen på bloggen är lite otippad. Scouting och loppis är väl inte självklart. Men det är å andra sidan väldigt mycket Anna och två bloggar skulle jag aldrig orka greja med. Så, scouting och loppis it is. Och ibland lite övrigt liv där emellan.

Mina vänner. Tack och godnatt!

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Clinen

Vilken läcker dockvagn! Ser verkligen snygg och fräsch ut. Kul att du länkade mig. Ska lägga in en länk hit i mitt inlägg också. =)

2010-09-25 @ 00:35:34
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Många fina fynd !

Gillar vissa keramiktavlor och dom här var ju till stor del snyggt färgmatchade.Blomman hör till favoriterna. Ta en bild och visa när du hängt upp dom !

2010-09-26 @ 11:17:33
Postat av: /Mylla

sveablandningsburken finns här med, fast i betydligt sämre skick då den numera står utomhus..



Hoppas att det var ok att jag länkade din blogg från min? Är inte scout men gillar retro =)

2010-09-28 @ 01:52:30
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Retrolux

@Clinen:

Jag kunde inte gå förbi vagnen. Fick ett enormt ha-begär.



@Christin:

Jag har lite dåligt med plats på väggarna. Det hängen em massa tavlor överallt. Men jag tänkte nog hänga upp blomman i alla fall. Måste bara hitta en plats. Sedan får ni se.



@Mylla:

Välkommen hit! Det är bara bra att du länkar från din blogg, då får jag hit fler läsare. Givetvis har även du hamnat i min länklista. Vi verkar vara två kreativa själar som inte riktigt får ro om vi inte får "pyssla".

2010-09-28 @ 10:49:36
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0