Klent fyndande i helgen

Vi for ut till IKEA tidig lördagmorgon. Strax efter 9 var vi på plats och det var ganska lugnt trots allt. Men jag blev ganska besviken. Av de 100 borden som fanns på plats var det kanske 35 som var upptagna. Folk som bokat plats dök alltså inte upp. Dålig stil! Det fanns säkert många (inklusive mig) som stod på kö för att få göra sig av med lite prylar. 

Dessutom var det lite dåligt organiserat, de hade ställt upp bord i rader för försäljarna och så långt allt väl. Problemet var bara att försäljarna valt olika sidor att stå på. Så rätt som det var när man gick och kollade så stod man på samma sida som försäljaren. Det blev aningen förvirrat. 

Trots detta så var det att ganska trevligt event. Besökarna fick rabatt-kuponger av försäljarna och IKEA bjöd på kaffe och bulle. Det var tyvärr ganska fynd-klent på loppisen men något hittade jag. Vi strosade omkring bland borden och det första jag hittade var denna:


Hör och häpna, ännu en grön colora i största storleken. Även denna med en liten nagg (tåren rullade över min kind även denna gång). Så detta är den andra coloran på tre dagar. Ser bra ut inför den kommande Sverigeturnén. Denna var dock en aning dyrare 20 kr betalade jag (denna var inte heller bottenmärkt).

Mor min hittade en frän flaska och en liten gul silla-burk med handtag. Antar att det är Deco eller kanske Jie, den är endast märkt med "Made in Sweden" men jag känner igen stilen. (Bilden kommer kanske vid annat tillfälle)

Vidare bland borden gick vi och mitt sällskap var lite före mig. Jessica hittade denna:


Att det är en vas från Reijmyre kan vi vara överens om. Men sedan var vi ingen susning. Vi vill hemskt gärna veta vad detta är. Så om du har en gissning om designer eller ursprung så skriv gärna en kommentar! Måste gratulera Jessica till dagens fynd, stora plånboken åkte fram och hon betalde en hel guldpeng.


Nästa inköp blev 6 st ljuslyktor Non Stop av Kjell Engman för Jie keramik. Tyvärr fanns inte förpackningen med men 6 st för 10 kr var väl helt okej ?

De passar bra ihop med lyktorna jag har hemma. Varför ha en uppsättning när man kan ha 3? 

Tillsammans med de nya lyktorna blir det 17 stycken. En förpackning har jag också. Tyvärr så har jag märkt att lyktorna krackelerar mycket lätt. Endast ett fåtal av de lyktor jag har är helt fria från krackerlering, andra har mycket ytliga krackerleringar som knappt syns (men ändå finns där). Funderar om det kan handla om värmen från värmeljusen?


Sista inköpet blev denna vas. Inpulsköp i sista minuten innan vi åkte vidare. Jag har sett en likadan på Porslinsbloggen, den var dock blå. Här kan man se resterna av etiketten, så den har varit märkt. Har du hittat någon mer info om den Mr. Movarp?

Vi åkte vidare till Lundby församlings loppis ute på Skälby gård. Både mamma och Jessica gjorde några småfynd men jag höll mig ståndaktig och öppnade inte plånboken. Vi svängde förbi Läkarmissionen och det var samma sak där. Hittade inget fynd. Köpte ändå lite garn och broderityg för ett litet scout-projekt jag har på G.

Nu ska jag packa väskan och sedan ska vi ut på vägarna. Lyckan med loppisar är nog inte så stor idag eftersom det är söndag. Men... man kan ju ha tur och hitta någon privat fyndhörna.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Markus vart engagerad i vasen igår kväll och letade på nätet en halvtimme utan resultat..vasen är ett mysterium :)

2010-09-05 @ 14:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0