Hett på kulturnatten

Så var årets kulturnatt här igen. I lördags (ja... jag ligger ganska mycket efter i bloggandet, vilken tur att det har varit en ganska lugn vecka) var det dags igen.

Jag har ju skrivit om lördag redan, lördag dag. När kvällen närmade sig hade regnet ännu inte slutat falla. Vi väntade och väntade. Och väntade. Vi tänkte att vi skulle grilla för sista gången iår. Vi förberedde allt och insåg att vi i värsta fall skulle få steka köttet stället. Men som i ett trollslag upphörde regnet. Det blev alltså grillning. Och gott blev det. Fläskfilé med hemmagjord potatissallad (som serverades i min stora gröna colora).

Vi insåg sedan bittert att vi inte hade några bananer så att vi kunde göra hajkbanan (grillad banan med choklad i) till efterrätt. Men vi tittade istället ner i glasen och kalasade på vin (Malin), Cuba Libre (jag) och öl (Martin). Lite piffade för oss tjejer blev det också. Frilla och make up måste vara kulturell.


Malin vill inte vara med på kort och därför grimarserar hon. To bad sailor, du fastande i alla fall.


Martin var på gott humör.

Sedan drog vi ner till city. Kulturnatten är ju så himla lång. Men man hinner inte se någonting nästan. Vi hann med Erik Vilde Nielsen.


Ljuset på scenen framför Växhuset var elakt i fotoperspektiv. Gick inte så bra att plåta. Bättre än såhär blev det inte. Men musiken var kalasbra. Tack för ljuvliga toner Vilde! Jag har gått runt och sjungit "jag är en hygglig kille" i flera dagar nu. Lite tråkigt att jag bara kan just den textraden. Blir lite enformigt.

Sedan var det dags för Martin att hoppa på tåget hem till Stockholm igen. Illa. Han missade kvällens bästa.

Avslutningen. Klockspelet i stadshustornet 50 år. Nytt arr till klockspelet med klockor saxofon, trummor och lite andra sköna instrument. Dessutom mer av gycklargruppen Trix. Fick till några sköna bilder. Här följer en bildkavalkad.



Efter ett sprängt stadshustorn och heta trixare drog vi oss mot Glödgargränd igen. Lite mys, lite dans och myket glada vänners lag.


Grattis till Erik och Johan. Hipp, hipp, hurra!


Trocadero är bästa drickan! Jag bjuder på den.


Lite dans.


Och med Trixarnas röda lampa säger jag...

Over and out!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0