Gycklarnas kulturnatt

Fredagen ägnades åt att slappa. Vi tvättade bort all röklukt och sedan tog vi en promenad ner till Mälaren där vi kollade på båtar och fikade lite på kajens fik. Framåt kvällningen var det dags att svida om till scoutskjortan för att åka till scoutlokalen och börja fixa inför spårarnas övernattning. 

Elisabeth dök upp och vi fixade med pysselhörnan och packningshörnan tills ungarna började trilla in. Och trillade in, det gjorde de med besked. En hel hoper med ungar från båda måndags och tisdagsgruppen. Min gamla klasskompis Malin trillade också in.

Samling och startceremoni körde vi på övervåningen med lite klur kring övernattningens tema: Mys i höstmörkret. Vad kan det vara? Mysa vid elden? Tända ljus? Äta godis? Ja, det blev nog lite av varje. Vi började i alla fall med att göra små garnbollsdjur.

Mitt i pysslandet lät vi ledarna från måndagsgruppen ta över eftersom jag, Malin och Martin skulle vidare till Gycklarnas kulturnatt. Kändes konstigt att gå så tidigt, men måndagsledarna har koll. 

Eldshow i Vasaparken och sedan jubel och kalas hos Trix på Glödgargränd. På vägen akutkastade vi i oss lite krubb. Vi blev lite sena men vi hann ändå se hela showen.


Gycklargruppen Trix.

Sedan blev det dans, fest och glam på Glödgargränd. Vi var dock hemma ganska tidigt, den stora kulturnatten var ju på lördagen och vi ville vara pepp inför den.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: AntonYmer

Sweet!



Jag tycker att det är apsvårt att ta bra eldbilder. Du måste lära mig nån dag.

2010-09-21 @ 22:37:02
Postat av: Retrolux

@Anton Ymer

Jag har de bästa modellerna.



Eld är sjukt svårt! Men jag har ju haft några tillfällen att öva. Med så snygga gycklare kan det dessutom inte bli annat än bra.

2010-09-21 @ 23:14:39
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0