Veckans affärer

Ja, det blev några denna veckan också... Tycker ofta att man hittar en drös grejer eller så hittar man inget alls. Sällan man kommer ut från en loppis med bara en grej.

I tisdags var det Brödet och fiskarna som hade lite roliga grejer. Först hittade jag fyra grymma assietter av Stig Lindberg för Gustavsberg. Något repiga efter bestick men inga nagg eller krackeleringar.


Populära Salix. 25 kr/st.


Hittade också ett fat Polar av Sven Erik Skawonius för Upsala- Ekeby. Lite förbryllande märkning, enligt de listor jag sett så ska detta fatet vara en vas. Fatet är märkt 8073 S. 30 kr.


Det blev också en vas för 20 pix som hade så skön form. Impulsköp kan man nog kalla det. Eller är alla köp på loppis impulsköp. Det är ju inte direkt så att man kan skriva en inköpslista...


En Fuga hittade jag. Tänkte nog att mamma ska få den. Kanske till namnsdagspresent eller något. (Jag råkade ju kläcka ur mig att jag köpt den när jag pratade med henne i telefon, så om hon  läser bloggen så förstörs inte överraskningen. Eller så hittar jag på något helt annat så blir hon överraskad i alla fall.) 50 kr. Med på bilden finns ett cupglas (5 pix) och en Högasnäs Aladin-lykta (15 kr) som jag köpte på Brödet och fiskarna och Läkarmissionen.


Två tygstuvar för 10 kr/st fyndade jag på Life center.

För en gångs skull hade jag också vägarna förbi Sigurdloppan. Korgen full med fynd av olika slag. Ett av inköpen passar på bloggen.

Det här fatet från Norge. Helt underbar form. 10 kr.


På Läkarmissionen hittade jag ett par grejer. Den gröna elipsformade vasen där ränderna är vågräta på ena sidan och lodräta på andra sidan. Fräsig! 25 kr. Någon där ute som vet något om den?

Kanonbra loppisrunda!

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tror att jag med börjar falla för fugan.. de i klar glas är fina och de rökfärgade är ju så nice.. De i rök kanske är finast om jag tänker efter :)

Jag lär nog (när jag har en inkomst) börja hänga på dig på dina fynd vändor ibland :)

Kram!

2010-10-21 @ 19:04:41
Postat av: Retrolux

@Jessica

Aha, aha... Påverkar! Jag gillar den rökfärgade Fugan bäst, har ju en del andra grejer i rökfärgat. Och du är alltid välkommen på fyndrundor med mig.



Och det där med inkomst, det är ju bara en tidsfråga!

2010-10-21 @ 22:12:55
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Benny

8073 S Radar, askfat 4 x 22 cm 1968-69 Sven Erik Skawonius. Hämtat ur UE-boken på nätet under fliken "Keramik 1963-72"

2010-10-22 @ 13:38:52
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Benny

Ja... Nu ja. Efter ett mail till dem så har de rättat till felet i listan.



När jag skrev inlägget var fatet en vas Polar, idag, konstigt nog så har fatet blivet ett askfat Radar... Kul att fånga tryckfelsnisse!

2010-10-22 @ 18:45:33
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Benny

Hahaha...ja du ser inte ens dom har full koll på sina skrivningar!



Jag ska skicka in lite bilder på grejer som jag har som inte finns med i deras listor, det saknas ganska mycket i de listan över de kundspecifika serierna frö Åhlen & Holm och Turitz och kompani.

2010-10-22 @ 19:14:24
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0