Mittiveckanresa

Hela morgonen har gått åt till jobbsökande och pysslade med andra papper. Kan inte förstå att det ska ta sån tid att söka jobba. Det är tråkigt så att klockorna stannar (och ändå flyger tiden iväg). Var hos arbetsförmedlingen igår och handläggaren gav mig 348 uppgifter som ska vara klara helst igår. Men nu måste jag prioritera. Innan jag uppdaterar mitt CV hos arbetsförmedlingen så ska jag söka jobben jag har i min "lilla bunt".

Senare idag väntar tur till återvinningsstationen för att dumpa massa skräp från hyreslägenheten. Kanske stannar jag en sväng på Läkarmissionen när jag ändå är i krokarna. Sedan ska jag kolla loppisarna på Hälla. För en gångs skull så ingår det i jobbet. Helnöjd med att kunna springa på loppis för att det ingår i jobbet. Jag ska designa en utställning om länsarkivet här i Västmanlands län. I utställningen ingår ett antal väskor och koffertar som ska inhandlas. Hurra! Loppis it is! På "arbetstid".

Senare ikväll blir det tripp till Norberg där jag ska hämta en bokhylla hos mamma. Hyllan ska vi ha i hyreslägenheten. Blir kvar i Norberg några dagar och tänkte ta en tur på loppisarna i Norberg och Fagersta. Kanske, kanske blir det en tur till Avesta också. Jag kanske kan fixa in en lunchdejt med Rebecca och Petra? Skulle vara kul, det var ett tag sedan jag såg dem...

Vi får se om det kan bli något bloggande medan jag är i Norberg. Vi har inget Internet där, men det kanske finns trådlöst någonstans... Bibbaln? Folkhögskolan? Vi får se om jag kan ta mig in någonstans.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Anta Snaque

Det finns flera trevliga loppisar i och omkring Norberg, Fagersta, Avesta. Undrar om det var kommande helg som det skulle vara antik- och samlarmässa på Folkets Park i Avesta. Du kanske kan kolla upp det.



Hälsa Avesta - jag besöker staden ibland. ;o)

2010-10-14 @ 00:27:49
URL: http://pysselochpinaler.blogspot.com
Postat av: Retrolux

@Anta Snaque

Det finns ofta roliga loppisar på mindre orter, Norberg, Fagersta och Avesta är bra exempel. Jag ska på Antik och Samlarmässa här i Västerås imorgon. Får se om den är värd ett besök.

2010-10-16 @ 20:11:43
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0