Minitrip och ingen auktion

Helgen ska ägnas åt en massa äventyr. Men inte auktion. Inte för mig i alla fall. Morsan skulle tydligen dit och ropa på lite grejer. Eventuellt ska jag lägga ett telefonbud på en coloraskål, en orange.

Den enda som fattas i min samling nu är den orange colora med diameter på 21 cm. Den största skålen. Hittade en sådan bland bilderna på Broarna auktion, bara den nu är 21 cm så ska jag lägga ett bud. Funderade länge på om det är värt att få en komplett samling, då måste man ju liksom sluta samla. Eller? Men sedan insåg jag ju att jag har flera nya samlingar: Negro, Blå eld, Sparta och delarna av Mari Simulsson för Turitz & co. Det finns grejer kvar att samla på.

Men jag har viktigare saker för mig. Som att jobba med utställningen. Kanoners! Lite fler ritningar ska till museet för påseende. Jag har i alla fall ritat klart det flesta ritningarna och några grejer ska bara skickas som är i det närmsta klara.

Sedan har vi ju hyreslägenheten som måste bli klar snart. Blir en del putsande på hallväggarna kan jag tänka mi. Förhoppningsvis har jag lite mer fritid nästa vecka och kan jobba där nere i veckan. Denhär veckan har varit helt galet fullproppad med aktiviteter.

Igår var jag på Rekryteringsmässa och blev deprimerad. Bor man i Västerås så verkar det som om man måste jobba inom industri. Ingenjörer, montörer, tekniker osv... Där bland de 1000 jobben fanns det ett, ETT, jobb som kanske kunde vara något för mig. Känns ju ovärt att ta sig till mässan i hällande regn för att hitta ett potensiellt jobb som alla andra kommunikatörer på mässan också kommer att söka. "Tack för visat intresse, det är 579 personer som har sökt tjänsten. Vi återkommer om du blir aktuell". Hurra! Idag har jag i alla fall sökt den. Jag har ju lite större chans att få den om jag faktiskt skickar in en ansökan. Chansen miskar betydligt om jag inte söker tjänsten.

Haha.

Ja. Nu blir det lite lunchande också kanske lite fika. Sedan är det dags att "återgå till arbetet". Ni lär nog inte höra från mig förän tidigast på söndag. Kanske jag kan hitta på något roligt att skriva om då. Kanske kan bara dags att köra den planerade "varför har du så många likadana?"

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Danjel

Många fina saker i förra inlägget! Din mor gick verkligen bananas! ;)

Glaskaraffen på bricka 3 tror jag är Reijmyre från 50-talet av Bratt/Kedelv... råkade bläddra i en bok direkt efter att jag läst ditt inlägg och det första jag såg var karaffen!



Hur många delar (och storlekar) finns det av Colora då? Du kanske kan ta ett foto på hela samlingen?! Ett litet tips till söndagen menar jag ;)

2010-10-08 @ 23:02:54
Postat av: Retrolux

@Daniel:

Åh, vad bra att få veta lite mer om prylarna. Kul att du lyckades bläddra i just rätt bok vid just rätt tillfälle. Ska komma ihåg det. Måste gå till bibblan och låna lite böcker jag kan förkovar mig i.



Colora: Det beror lite på hur man räknar. Jag ska nog faktiskt göra ett inlägg om det. Då får du se...



2010-10-10 @ 14:56:24
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0