Jag har så mycket att berätta!

Och jag villvillvill göra det också. Men sorgligt men sant så hinner jag inte med just nu.

Jag har äntligen fått materialet till utställningen som jag jobbar med just nu. I torsdags fick jag hem en extern hårddisk med flera hundra bilder. Idéarbetet började på en gång. Och pågår. Skissar lite. Tänker lite. Pular lite med datorn. Plåtar lite.

Jag är alltså ansvarig för utformningen av en utställning som öppnar på Västmanlands läns museum den 13 nov. Utställningen handlar om länsarkivet i Västmanland. Denna fantastiska skattkammare där man kan hitta foton, dagböcker, veckotidningar, dagstidningar, reklam, texter, brev, kontaktannonser. Personernas ande finns fortfarande i dokumenten. Det har vi lyft och ställt mot dagens sätt att arkivera (och att inte arkivera).

Vi ställer dåtidens människor, känslor och tankar mot dagens. Tusentals små grejer skiljer då från nu men i grund och botten är likheterna slående.

Detta försöker jag nu få ihop till en helhet under sex teman på totalt åtta skärmväggar. Främst är jag ansvarig för den grafiska formgivningen och tiden är knapp. Så det gäller att komma över tröskeln snart. Måste komma in i mitt kreativa kaos. Så imorgon så ska jag snöra fast mig på jobbstolen och koppla ur internet-kabeln.

Den kommade veckan kommer jag att vara lite off. Men jag lovar att komma tillbaka med besked. Jag var ute på en vända i helgen som var fyndrik. Och ytterligare en söndag klarade jag att hålla fokus på endast ett inrop på auktion. 
 
Givetvis så kommer ni få ta del av arkivutställningen Samma Lika när vi haft "den stora premiären".

Hm... blev ju ganska lång text ändå.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Eli

2010-10-27 @ 00:17:55
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Eli

Vilket roligt arbete! Lycka till i det kreativa kaoset!

2010-10-27 @ 00:18:31
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!

Tack för kommentaren på min blogg! Tack för erbjudandet om glasburken med hjärtan,men direkt efter mitt inlägg kom en snäll väninna med en sån till mig! Nu har jag två och är sugen på en grön...

kram och lycka till med ditt jobb, låter kanonkul!

2010-10-29 @ 16:18:17
URL: http://loppisletaren.blogspot.com/
Postat av: Lybtar

Den som väntar på något gott....

2010-10-30 @ 15:41:56
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: Petra

Duktig du! Föresten, var gör du av alla loppisfynd du köper, förstår inte att du har plats för allt ;)

2010-11-01 @ 10:37:26
URL: http://petrisens.blogg.se/touchandgo
Postat av: Retrolux

@Marie

Burkarna är verkligen fina! Jag har tre röda och två blå i olika storlekar. Kan inte låta bli att köpa dem.



@Lybtar

Jag skulle vilja skriva lite mer här på bloggen. Men jag måste hålla mig. Men som du säger, det blir dubbelt roligt sedan!



@Petra

Jag har inte plats. Som tur är så har jag en stor vind och jag byter ut grejerna med jämna mellanrum. Jag köper något fint, använder det ett tag och säljer när jag tröttnar på det.

De riktigt fina sakerna stuvar jag med och hittar en plats för det. (Slänger nått gammalt)

2010-11-02 @ 09:51:37
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0