Den är traderad

Nu kan man säga att jag kommit igång. Är fortfarande lite tveksam till att vika ut mina annonser här på bloggen, men jag är fast, ett beroende som jag fastnat i. Loppisofyndholism kallas det. Måste finansieras på något sätt.

Men innan annonser så ska jag uppdatera er lite på vad som händer. Imorgon ska jag till Skiljebo på kyrkloppis. Vet inte vad jag ska vänta mig. Ibland är de rena guldgruvorna, andra gånger finns inget att köpa. Men det är värt ett försök.

Senare på dagen ska jag besöka sten och mineralmässa. Oj... vad hände där. Vilken knasig vändning det tog. Från scouting och loppis till stenar ??? Inte så konstigt som det låter. Jag har också ett annat beroende som ger uppåttjack av kreativitet och pyssel. Jag är pärlpysslare (och reppysslare, sypysslare, knivpysslare, trådpysslare, prylpysslare, målarpysslare.... ja ni fattar). På sten och mineralmässan finns det en massa fräcka pärlor!

Så ser alltså min morgondag ut.

Nu blir det reklampaus!


Droppar, djupa tallrikar - UE Gefle


Droppar, tallrikar - UE Gefle

Just det, ni minns rätt, det är servisdelarna jag fick köpa av gefyr-tjejen på auktion för ett par veckor sedan. Om jag får dem sålda kanske jag kan fylla på min egen servis Sparta av Helmer Ringström, shoppa lite. Någon som vet vem som gjort denna dekor?


Fiskfat - Gabriel


Fiskfat - Gabriel


Miniatyr - Höganäs


Miniatyrer - 3 st köksutrustning


Vas och krus - Laholm


Miniatyrer - 3 st vas och skålar


Plasthäst från 80-talet Tror den kallas My little pony  ;)


Mini-tavla relief


Toaskylt - retro


Turkosa - Upsala-Ekeby

Jag säljer min själ.
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Lybtar

Va mycket fint. Gillar tallrikarna. Har inte spanat in dem innan, i fall inte vad jag kan komma ihåg.

2010-10-05 @ 19:36:16
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0