Samma lika

Invigning av utställningen Samma likaVästmanlands läns museum igår. Som vanligt var jag ute i sista minuten men hade ändå 5 min till godo när jag kom fram till museet.

Samma lika är en utställning som vill belysa den skattkammare som länsarkivet är. Alla har möjligheten att besöka arkivet och ta del av skatten. Foton, brev, dagböcker, veckotidningar, dagstidningar, kartor och andra dokument och föremål som får en själ av de blandade människo-öden som finns dolda där.
 
Utställningen handlar om människan då och nu och materialet är hämtat från länsarkivet. Visst material kommer från elever på några av länets gymnasium. Eleverna har bidragit med modernt arkivmaterial: bilder, ljud och text kring livet stora frågor...
  
Utställningen riktas först och främst till unga besökare. Vi har därför försökt att belysa de "olika" likheter som finns mellan då och nu. I grund och botten funkar allt på samma sätt idag som för 100 år sedan och för 50 år sedan. Metoderna och tillvägagångssättet kanske är lite annorlunda nu men ändå är grunden det samma lika
 
I utställningen har vi i huvudsak fokuserat följande teman: kärlek, stil, vara ung, resa, nöje och teknik.


Utställningsproducenten inviger utställningen.


Temaväggen för Nöje.



Love, love, love...



Mingel


Temavägg Teknik.



Trevlig invigningen med relativt mycket folk. Hoppas att det blir fler med tiden.


Formgivaren vid temaväggen vara ung. Illustrationen i blått är en bild av min kära mor.


Jag vid Stil-väggen. Tycker att jag passade in bra där...  ;)

Och... det är jag som gjort både grafisk form och utformningen av informationsväggarna. Ja, jag är stolt!

Utställningen kan du se på Västmanlands läns museum, Karlsgatan 2 fram till den 13 februari 2011. Efter februari kommerutställningen att turnera i Västmanland.

Over and out! 


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Snyggt Anna!

2010-11-14 @ 18:25:27
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/
Postat av: /Mylla

Grattis till väl utfört arbete! Måste vara jättekul att få se något man själv gjort växa fram på det viset..

2010-11-15 @ 18:28:34
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: AntonYmer

Mycket imponerande.

Du passar solklart vid Stil-väggen.

Snyggt.

2010-11-17 @ 22:58:56
Postat av: Retrolux

Tack för finfina kommentarer. Jag blir så glad!

2010-11-18 @ 20:26:46
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0