Rajd

En del loppisrajder har det blivit under på senare tid. Innan mastodontjobbet med utställningen var vi och lämnade släpvagnen i sommarstugan. Då blev det loppis både i Västerås, Kungsör och i Vingåker.

En hel kasse med prylar blev det på Läkarmissionen i Västerås. Har inte tagit kort på så mycket av det jag köpte men en lila lockskål i glas blev favvofyndet. Undrar bara vad jag ska ha den till...


Den lila lockskålen på hög fot och två andra lockskålar från andra fyndrundor. 35 kr.



På Kungsörs återvinning fanns det drösvis med grejer. Blev en kasse från den butiken också. Bland annat två glas Rhapsody av Sven Palmqvist för Orrefors. De flesta grejerna är redan förpassade till vinden. Jag var tvungen att få undan lite saker eftersom jag skulle få besök i fredags. Inget är plåtat, så ni får nöja er med några få bilder från de andra rundorna.

En andra fynd blev det också, en butik i kungsör skulle lägga ner och hade därför 70% på rubb och stubb. Jag hittade bland annat en viking i glas från Lindshammar, ett reklamfat från Rörstrand och ett tufft halsband.  


Vikingen kostade ca 10 kr.

I vingåker finns en butik som är något av ett mellanting mellan loppis och antik och kuriosa. De har en blandning av husgeråd, glas och porsling och möbler m.m. På övervåningen fanns lite kläder och jag fyndade en tuff klänning med picasso-motiv. Ett skärp i midjan och hepp! Snyggt!
 

Tyvärr så missade vi den andra loppisen i Vingåker. Vi tog för mycket tid på oss i Västerås och Kungsör. De flesta loppisar har ganska kassa öppettider. Man hinner inte med alla. Men sommarstugan stod kvar där den skulle och vi lyckades med vårt uppdrag att lämna släpvagnen för vinterförvaring.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Clinen

Vilka söta askar! Perfekt till nötter, socker eller plockgodis =)

2010-11-11 @ 13:27:34
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0