Ledig? Jag? Neeej!


Precis när man tror att man ska få lite lugn och ro så går man och får ett jobb. Äntligen! Jag har blivit projektadministratör för ett projekt som jobbar med att ta fram ett "multi-hjälpmedel" för rörelsehindrade. Lite hemligt så jag kan inte berätta så mycket och intressant men snurrigt.

Jag började igår och det tar mycket energi att sätta sig in i projektet och samtidigt lära mig allt omkring. Förvirrad! Hoppas att det blir lite klarare de närmaste dagarna. Kretskort, skumma förkortningar och programering är ju inget jag begriper. Så nu får data-killarna försöka förklara för mig som inte begriper något. Det är bra träning för dem! Mouhahahaha! Och jäklar vad de ska få beskriva och förklara!

Kanon!

Det har därför inte blivit några loppisrundor denna vecka. Inte än så länge. Men på lördag tänkte jag dra en repa när jag äntligen har en oplanerad helg utan något planerat (utom lite scouting på julmarknaden på söndag). Kanske blir det en tur till auktionsfirman också om de har något spännande att erbjuda. Får kika på torsdag när deras lista har kommit ut.

Helgen i Borlänge var helt underbar med massa vänner och aktiviteter. Inte mycket mer att säga där än trevligt kalasande med restaurangbesök på kvällen och julmarknad i Staberg utanför Falun på lördagen.

I väntan på eventuella inköp så tänkte jag bjuda på ett par bilder på min lampa som äntligen fått en skärm.

Här med Mari Simmulssons fat och vaser från UE för Turitz & Co.

Jag bjuder också på en annan lampa som jag köpte för ett tag sedan på en loppis.


Den har en spännande märkning i botten. Är det Marianne Westman? Eller är det någon som snott signaturen? Hur som helst är det en snygg lampa som passar i mitt fönster.

Hoppas på mer att visa här snart!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Danjel

Hejsan. Det borde vara Maggie Wibom. :)

2010-11-24 @ 10:56:48
Postat av: Danjel

Hejsan. Det borde vara Maggie Wibom. :)

2010-11-24 @ 10:58:32
Postat av: Benny

Aha, då var du nästan hemma hos mig...jag bor några km från Staberg längs gamla vägen in mot Falun, vi brukar cykla/åka dit och fika rätt ofta på sommaren!

2010-11-24 @ 13:17:41
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Lybtar

Ja jag tror inte att det är MW för hennes signatur ser inte ut just så.

Men som Danjel sa så kan det ju vara Maggie..



Den översta lampan gillar jag skarpt, riktigt läcker.

2010-11-24 @ 17:21:51
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: Retrolux

Aha! Maggie Wibom! Där har vi det kanske. Tack för infon. Man får lätt griller i huvudet när man ser sådant.



@Benny

Okej! Så det är där du håller till! Då har jag passerat flera gånger utan att veta om att du bor där. Det blir några turer till Dalarna per år, de flesta av mina scoutvänner bor där.

2010-11-24 @ 21:58:57
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Stor grattis till jobbet! Såg nåt om det på fejjan, men glömde att gratulera och att fråga vad det var för jobb, men här fick jag ju lite info om det i alla fall! Kram

2010-11-29 @ 18:35:56
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/
Postat av: Retrolux

Rebecca:

Ja, det var på tiden, tack! Fattar inte ens hälften än men det kommer nog...

2010-11-29 @ 22:49:56
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0