Knaster i hjärnan och nålar i halsen

Jaha... sjuk var det. Min snälla mamma kom till Västerås och hämtade mig för en tripp till Norberg. Besök hos läkaren avgjorde att jag med största sannorlikhet har halsfluss. Grattis världen. Så fick ni tyst på mig. Tur att man kan prata via tangentbordet!

Fortfarande listad på Norbergs vårdcentral. Kanske inte världens smartaste eftersom jag bor i Västerås... Men det har inte blivit av att jag listat mig här. Kanske kunde vara en idé att göra det.

Lite halsfluss stoppar dock inte mig. Mellan febertopparna är jag uppe och studsar (lite mindre intensivt än vanligt kanske). Penicillin och värktabletter går jag på nu.

Laddar inför invigningen av utställningen Samma Lika på Västmanlands läns museum imorgon. Jag vill så gärna gå dit. Får väl se till att hålla mig på replängds avstånd från alla andra besökare. Måste hålla mig framme eftersom jag gjort den grafiska formgivningen och hoppas på fler uppdrag efter detta. Får väl trycka i mig några värktabletter innan och däcka efteråt.

Har inte riktigt ro i kroppen för att vara sjuk. Myror i brallan. Huvudet vill göra en massa saker men kroppen orkar inte...

Det värsta är nästan att jag inte kan vara med på Novembernatta som just nu pågår i Hamre scoutgård. En organisationstävling för scouter från upptäckarscouter till ledare. Organisationstävlingar är min absoluta favorit. Finns inget roligare än att dela upp, pricka av, ordna, prioritera tillsammans i en patrull. Tanken vara att vi skulle ha med ett ledarlag och ett utmanarlag. Nu är det bara utmanarna som försvarar Sankt Olof scoutkårs heder. jag vet ju att de gör det galet bra. Meeeeen, mina tävlingshorn växer ut i pannan. Jag sänder mitt pepp till utmanarna!

Over and out!
Piller och knark!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0