Klippande ögonlock

Jag är trött. Väldans trött. Jag blir helt slut av alla nya intryck och känslan av att inte fatta något gör mig matt. Jag hoppas verkligen att detta är en begränsad tidsperiod med inläsning på nya jobbet. Det är så mycket jag inte fattar och det gör mig irriterad. Vill ju kunna allt på en gång. Det är så svårt. Allt är nytt. Verkligen allt.

Idag har jag varit i Eskilstuna på workshop. Jag begrep inte så mycket av den heller. Lite flummit tyckte jag nog att det var. Hade lite annat utgångsläge än de andra som var där. Men det fanns gott fika.

Statens jävla järnvägar tror jag att jag ska börja bojkotta. Jag har varit ute och rest med tåg vid 3 tillfällen under de senaste månaderna. Vid alla dessa tillfällen så har något strulat på minst en av sträckorna. Tåg som varit förenat, inställt eller biljettkrångel.

Idag var det dags igen. Beställde biljett som kunde ombokas till hemresan idag. Workshopen drog ut på tiden och jag avbokade biljetten. När jag sedan kom till stationen för att fixa en ny biljett så kan jag inte göra det på en vanlig biljettautomat. Jag måste antingen göra det på internet eller i biljettluckan på centralen (och då blir det mycket dyrare). Allt för att SJ ska få mer stålar. Suck.

Ofta man har tillgång till nätet när man står på centralen och stampar för att komma med nästa tåg. Mutter, mutter, fräs! Och SJ som skryter så jävligt om hur kundorienterade de är. Nej, krossa monopolet och ge SJ lite bättre konkurrens.  

Det enda som var bra med att jag fick ta ett senare tåg var att jag hade tid att gå in på myrorna i Eskilstuna. Lite inköp blev det. Bland annat en tysk vas med samma dekor som ett fat jag köpte i slutet av sommaren. Här är fatet. Vasen kanske ni får se en annan gång.
 

Dessutom några julklappar hamnade i tomtens säck.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0