Glimmande vintermorgon

-14 grader imorse. Otroligt svårt att komma ur sängen och jag drog igång motorvärmaren på bilen för att slippa gå till jobbet. Latmasken slog till. Men efter lite god frukost kom jag på andra tankar. Solen steg upp över hustaken och snön glimmade och gnistade. Klart att jag skulle gå till jobbet. Täckisar, jacka, sjal och vantar åkte på och jag drog iväg hemifrån. De 30 minuterna till jobbet var precis så sköna som jag trodde att de skulle bli. Vyn mot skrapan (typ en liten skyskrapa mitt i stan) var otrolig. Solljuset reflekterades i glaspartierna och julbeslysningen glimmade i det sista mörkret som dröjde sig kvar efter natten.

Från det ena till det andra. Vi kör en titt i backspegeln. Lilla rundan klarades av i lördags. Jag och mamma tod en tur till några loppisplejs här i stan. En del inköp blev det, Brödet och fiskarna gav störst utdelning och Läkarmissionen var inte långt efter. Stadsmissionen blev lite av en besvikelse och bara något litet på Life center. Urval kommer här!



Fat med otydlig märkning. Kan det vara Laholm eller kanske Jani? Lite i den stilen? Jag vet inte, vet du? 15 pix.


Tre nya multicup av Signe Persson Melin. Kanon! Nu tror jag att jag har 12 st. Frågan är bara Behålla? Sälja? Fina är de i alla fall.


En vas utan märkning. Klarglas med "bubbeldekor". Någon glasälskare som vet?


Stuvbit av ett läckert tyg. Undrar vad som ska sys...

En del inköp blev det på auktion i söndags också. Men bilder och inlägg om det kommer senare. Men en liten ledtråd är att jag mer och mer blir indragen i Upsala-Ekebysamlandet.

Svårt med bilder under denna årstid eftersom det är så mörkt. Men okidocki, jag gör så gott det går efter omständigheterna.

Jag ska också åter be om ursäkt för att mellanrummen mellan inläggen fortsatt är ganska stort. Hinner inte med allt jag vill hinna. Sånt är livet och det här är sista gången jag ber om ursäkt av denna anledning. Ha! Ni får njuta av mig i mindre bitar och inte lika ofta. Måste ju göra sitt för samhållet och jobba också (nu när man äntligen fått ett jobb). Vi ses... snart hoppas jag!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Petra

En sån där vas har jag med ;)

2010-11-29 @ 22:25:24
URL: http://petrisens.blogg.se/touchandgo
Postat av: Randiga Tråden

Det översta fatet är jättefint.

2010-11-30 @ 08:04:24
URL: http://randigatraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0