Fokus på auktion

Jag lyckades åter hålla fokus sist jag besökte stadsauktionen. Jag hade spanat in ett gäng danska väggplattor/tavlor av poslin. Björn Wiinblads månadstavlor från Nymölle. Hans sätt att teckna påminner om Stig Lindbergs figurer.

Åter lyckades jag fokusera enbart på detta inrop och bortse från det andra halvintressanta. Och visst vann jag. Jag bjöd knappt 300 kr för brickan med de 9 tavlorna. Nu får jag koncentrera mig på jobbet att komplettera så jag får alla 12 tavlorna.

De månader jag inte har är maj, september och oktober. Spanar både här och där efter dem så om någon sår syn på dem skulle jag bli glad om ni ger mig en hint.

En kärlekshistoria...


Januari


Februari


Mars


April


Juni


Juli


Augusti


November


December

Lyckan höll i sig en vecka ungefär. Tills den nya auktionsordningen för nästa auktion kom upp. Där såldes en komplett samling av väggplattorna. Suck. Men men... Vad gör det om 100 år. Nu får jag ju glädjen att spana efter de tre som fattas så att samlingen kan bli komplett.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Randiga Tråden

De är ju så fina.

2010-11-10 @ 18:02:50
URL: http://randigatraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0