Äntligen loppisdags igen.

Efter en isolerad vecka med en massa jobb fick jag åter besöka stans loppisar.

I måndags och tisdags tog jag ett par loppisrundor. Ganska sparsam shopping med några grejer fick följa med hem. På Brödet och fiskarna hittade jag servisdelar av Signe Persson Melin (?). Assietter och kaffegods från BodaNova.



60 kr för alla delar, 8 kaffekoppar, 8 kaffefat och 4 assietter.

I tisdags var det kaos i trafiken här i Västerås. Två decimeter snö föll under dagen och det blåste från alla håll samtidigt. Förmiddagen ägnade jag åt att byta däck på bilen. Men när eftermiddagen närmade sig så insåg jag att jag inte kan hålla mig borta från Läkarmissionen. Till en början hittade jag inte så mycket. Men jag tackar min lyckliga stjärna att jag tog en vända till...


Två svarta assietter från Bo Fajans. 8 kr/st. Det fanns också en hel bunt servisdelar Hellas från Upsala-Ekeby Gefle. Jag sansade mig dock och lämnade dem till någon som verkligen vill ha dem.


Fräsigt hyllpapper i härligt retrostuk. 8 kr/rullen.


Dagens fynd måste vara denna jacka från Fjällräven. Jag har alltid önskat att jag hade en sån jacka. Nu är jag lite kluven i frågan eftersom det är inne med gamla fjällräven, trendigt på nått sätt. Men jag ville ha en låååångt innan det blev en trend. Den passade perfekt i storlek och vi får se om jag behåller den eller säljer. Det är en ofodrad jacka så den är fär kall att använda nu. För 90 kr var det ett riktigt fynd oavsett om jag behåller den eller inte.

På Life center var det lite urplockat. Dessa glas kunde jag inte låta bli:


Tyvärr fanns det bara 5 st och ett var naggat. Men de andra fyra fick följa med mig hem. 5kr/st


En lila vas hittade jag också. På bilden tillsammans med en annan vas jag hade hemma redan (den nya till vänster). Frågan är om det är samma glasbruk. Ettiketten säger Elme. Någon som vet mer? 10 kr kostade vasen.

Två lagom loppisrundor med andra ord.

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Clinen

Underbara glas!

2010-11-11 @ 13:28:46
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: JJ

Elmevasen finns i flera färger samt med olika former på nederdelen. Jag har tre olika turkosa.

2010-11-12 @ 12:36:52
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: Jessica

MER LILA ÅT FOLKET!

2010-11-12 @ 12:47:59
Postat av: Barbro

MER RÖTT ÅT FOLKET!!!!!!!!!!

2010-11-12 @ 14:19:22
Postat av: Retrolux

@Jessica och Babs

Alltid rött, alltid rätt...



@JJ

Tack för infon om Elmevaserna. Kul att veta lite mer om grejerna man har hemma.

2010-11-12 @ 19:03:49
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Lybtar

Jag tycker helt klart att jackan var det absolut bästa fyndet. Vi har tittat på sånna nya men tyckt att de var lite dyra. Så jag tycker att det var det absolut bästa fyndet.

2010-11-13 @ 07:26:12
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: amelia

Hejsan :) har du fjällräven jackan kvar? jag köper den gärna.har velat haft en sådan i 2,5år nu.snälla.

mvh amelia

2011-09-04 @ 18:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0