Tomtens parad

Mitt liv är fullt av intressen. Paketinslagning är ett. Jag älskar att välja papper, hitta snören, band och andra dekorationer. Hitta en snygg inslagning som passar den som ska få paketet. Så när det närmar sig jul blir jag salig och slår in klappar för brinnande livet. Iår blev det inslagning i sista sekunden. Vanligtvis brukar jag använda mer eller mindre hela december. Men iår har jag inte haft många lediga minuter över. Givetvis ska det också rimmas på julklapparna!

Jag brukar ofta föreviga inslagningarna på bild om inspirationen någon gång skulle tryta. Eftersom tiden blev knapp iår så är kvaliteten på fotona inte den bästa. Det hann bli mörkt innan jag hann fota... Men ni får ha överseende med det. Här får ni ett smakprov:



Ja, så var det med förpackningen på det jag gav bort. Paketen innehöll bland annat Ett par UE-vaser, div. flaskor, böcker, kanariska såser och lite annat smått och gott.

Över till det jag fick då. Det är nästan som att kolla i en spegel när man tittar i min julklappassäck. Bland annat fick jag detta:

En Hjördis (ett fiskfat/skål med nr 5248), fem åbergglas, ett vattenpass, två presentkort - pyssel resp. böcker, en gasolbrännare till stormkök, en iPod nano - röd, ett par sockor med batteriuppvärming...

Ja, mina julklappar sumerar ganska bra vilken typ av person jag är:

En UE-samlade pysselmaja som vill sätta upp hyllor rakt gärna vill att det ska gå fort att laga mat på scouthajk. Tårna ska vara varma och blir de inte det med sockor så tar jag till ett glas öl eller en sväng om till musik från min röda iPod.

Eller har ni en bättre beskrivning av mig utifrån vad jag fick? Kommentera gärna!

Med detta vill jag önska en god jul och god fortsättning!


Lutande granen i stuga och vår egen tomte (jag).

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Clinen

Kul när någon lägger ner lite tid och omtanke på inslagningen också. =) Synd bara att de flesta inte uppskattar det utan bara river upp paketen. ;)

2010-12-26 @ 00:17:16
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Benny

vadå paket!! vilka enorma inslagningar, jag missade den kursen med paket inslagnig! tänk den som fick såna fina paket Gott nytt år Anna

2010-12-26 @ 00:30:33
Postat av: Retrolux

@Benny

Du kan få gå kurs hos mig. Vi kanske ska köra paketinslagning på Rättvikskurserna i januari 2012. I år blir det eldningskurs istället.



@Clinen

Tack! Här i familjen vill de nästan inte öppna paketen, men det är ju liksom det som är lite meningen med paket. De är ganska värdelösa om man inte får öppna dem. Men när jag blir berömd så kommer ett oöppnat paket av Sandbergskan inbringa tusentals kronor på auktion. Haha...

2010-12-26 @ 22:11:25
URL: http://retrolux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0