Scouter och spännande paket

Igår på scouterna bakade vi papparkakor i typisk scoutanda. Patrullpepparkakor blev det med valfri tolkning på teman som scoutigast, roligast, finast, coolaste... Varje patrull fick en degklutt var (en patrull är en mindre grupp 5-7 scouter). Sedan skulle de tillsamans bestämma vad som skulle bakas. Givetvis blev det ganska mycket bråk och skrik för att man ville göra sin egen. Men smartiga ledare tipsade om att man kan kombinera allas idéer. Mallar i papper klipptes till och snart rullade kavlarna.

När de flesta patrullerna började bli klara skickade vi iväg Jonas och Olle till övervåningen för att vara förste och andre pepparkaksgräddare. Jag och Kicki lekte en rörelsesång efter att alla bord var städade och torkade.

När kom tillbaka efter en tur till köket tyckte jag att det var egendomligt tyst när jag kom ner igen. Där står alla pillemariska gullungar i en ring och börjar sjunga för mig. "Ja, må hon leva! Ja, må hon leva!" En tidig födelsedags sång till födelsedagsbarnet som fyller 27 imorgon torsdag. Hurra för mig! Tack för det, alla mina små gullungar! Ni är rätt söta. Ibland. (Ganska ofta faktiskt.)

Inte nog med det. Kicki hade med en present till mig också. Ett fint paket... Kicki följer min blogg och jag har lyckats dra in henne lite i mitt intresse för glas och porslin. Så hon hade koll på att jag inte hade denna:


En av månadsväggplattorna från danska Nymölle av Björn Wiinblad. Detta är plattan för oktober. Så nu saknas bara maj och september... Hurra! Tack så mycket Kicki! Du är så finurlig och snäll! (Sorry för sämsta kvaliteten på fotot. Ville visa snabbt och när man jobbar hela dagarna så blir det inte så mycket dagsljus kvar att fota i när man kommer hem.)

Auktionsinropen kommer, kanske imorgon!

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0