Ändå ganska bra

Efter en trevlig helg med massa saker att pyssla med sitter jag åter på jobbet. När jag kom hit hittade jag en påse godis, två julmust och en röd iPod nano. Vilken julklapp. Tur att jag började jobba innan jul, annars hade jag ju missat det goda.

Dock är jag varken sugen på godiset eller julmusten just nu. Fick en överdos av mat och godis i helgen. Efter flera timmars röjande och fixande i fredags och lördags dukade vi upp för fest för mamma som fyllt år. Vi dukade upp med italiens antipasti och sedan kalvfilé och potatisbakelse. Lite hallonsorbet på det. Efter en timmeslång paus tog vi kaffe med dopp. Mamma önskade sig ingen present men gärna något gott till kaffet. Så alla gäster hade bakat. Jag tror vi räknade till nio olika soters kakor, tårtor och bullar. Vilken kakbuffé. (Jag behöver kanske inte nämna att vi inte behövde öppna chokladasken och chipspåsarna...)

Efter kalaset drog jag och min kompis Jessica på oss dansskorna och gick på lokal. Vi hade ganska kul även om schlagergolvet inte höll vad det lovade. Några schlagers men annars ganska kass musik.

Efter en småseg morgon så städade vi undan lite gran. Det mesta fick ändå stå kvar och det värsta hade vi redan tagit hand om. Jag dumpade jessica på stationen vid lunch och sedan åkte jag hem för att köra ett TV-marathon med julkalendern i TV. Eftersom vi varit borta så har jag ju missat många avsnitt. Dessutom tänkte jag passa på att slå in julklappar. Dock blev det inga julkpappar inslagna jag satt istället i soffan med vetekudde och tittade på julkalendern utan att göra något annat i ett par timmar. Det var så skönt!

Vid 16 for jag hem till Kim för årets avslutningsjulbord med utmanarscouterna. Alla var finklädda och julpiffade. Vi började med att laga lite krubb och sedan käkade vi. Och käkde och käkade. Efter krubbet blev det lite TV-spelade och julklappsspel. Det blev ändå en ganska tidig kväll eftersom jag var lite sliten efter en lång och innehållsrik helg.

En helg i frosseriets tecken. (Oj, begick visst en av de sju dödssynderna...)

Over en out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0