Veckans loppis

I tisdags tog jag en liten tur till Brödet och fiskarna som hade halva priset på alla varor i hela butiken. Antar att de ville bli av med lite jox. Strosade runt lite. Hittade en del kläder, en randig klänning, en jeansklänning i städrocksstuk och en liten jacka. Sedan hittade jag några småsaker på husgerådsavdelningen:



Cool vas i vitt glas. Ingen signatur men den är ganska lik en vas jag såg på Myrorna som var från Boda Nova. Kan man ha sån tur? Hur som helst så tycker jag den är snygg. Och 15 kr var ett överkomligt pris.


Tekopp från Arabia, tyvärr utan fat. Vet inte vad modellen heter, men 20 kr var den värd.


Denns snygga ishink kunde jag inte låta bli heller. Tänkte att mamma kunde få dem om hon vill ha den. Stod inget pris på den, jag tror att jag fick den för 10 kr.


Detta fräna tyg ska jag sy något tjusigt av, vet inte vad än så länge. Men tjusigt blir det. 15 kr.

Hittade också en hög med tallrikar från Gefle, Kosmos-serien var det om jag inte minns fel. 8 stycken i mycket bra skick. Får se vad jag ska göra med dem.

Dagens tristess till ära tog jag en oplanerad tur ner på stan för att kolla in Röda korset och Myrorna också. Hittade ett halsband och ett tyg/duk på röda korset:


Här är broschen jag köpte på Röda korset i Linköping med på bilden också. Halsbandet kostade 10 pix.


Otroligt snygga blommor. Tyget kommer från taiwan men om man inte visste det skulle man kunna tro att någon av våra stora formgivare gjort blommorna. Lite Lisa Larson-stuk eller kanske Mari Simmulson-stuk. 10 pix.

På Myrorna hittade jag denna tavla som jag föll för. Marion Axén heter (eller dylikt) konstnären. 35 kr fick jag betala.



Imorgon ska jag ligga lite lågt hade jag tänkt. Vi får väl se hur det går... Brukar gå sådär. Auktionshuset här i stan har ju visning. Kanske ska besöka den...?

Over and out!




Kommentarer
Postat av: Barbro

Ishinken fanns där för 2-3 veckor sen och jag tittade på den då, men eftersom det inte fanns något pris på, fick det vara.

2010-08-27 @ 07:37:36
Postat av: Jessica

men du måste ju visa kläderna oxå... de är ju mer intressant :)

2010-08-27 @ 08:33:08
Postat av: Retrolux

@Barbro

Jag gillade ishinken eftersom den var grön i glaset. Du tuttade ju på ishinkar i Vingåker så jag tänkte att du kunde få den här, om du vill ha den.



@Jessica

Jag tänkte faktiskt visa kläderna men jag fick inte till några bra bilder, det var så mörkt igår när jag skulle fota dem. Suddigt blev det. (för blixt är det ju nästan dödstraff på att använda).

2010-08-27 @ 10:19:11
Postat av: jessica

dödsstraff på blixt... nu har jag missat någt igen :)

men de var ju inte så ovanligt i foto-branchen :)

2010-08-27 @ 10:34:01
Postat av: Retrolux

@Jessica: Bilderna blir inte så bra när man fotar med blixt. I alla fall inte om man bara har en inbyggd blixt som jag har.



Man vill kunna rikta om blixten så att den skjuts i taket istället för på objektet man vill ta kort på. Man kanske skulle bygga om vinden till en fotostudio? (med RIKTIGA blixtar)

2010-08-27 @ 10:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0