Bäst av 2016

Eller i alla fall ett utval av 2016, det hände så himla mycket kul! 


Januari
Vi hade haft vår fina kåk från 63 ett par månader och allt är mer eller mindre kaos. Ett par kacklade fåglar hade i alla hittat upp ur flyttlådorna. Såhär i början av 2017 kan jag konstatera att det fortfarande finns lådor att packa upp... 

Februari

Vårt danska pussel med extra stora bitar kom upp på väggen. En väggmonterad hylla av Paul Cadovius som rymmer utvalda delar av samlingarna. Kul att få börja placera och flytta om! 

Mars 

Redan i januari började jag tjata på er om att kolla in Antikrundan, men de sparade det viktigaste till sist, i säsongens sista program dök de upp. Coloraskålarna av Sven Palmqvist för Orrefors. Just det, jag var med på ett hörn också. 

April 

Äntligen kom den! Min första svarta Colora! Efter en efterlysning på instagram så dök den upp. Fantastiskt hur det kan gå! Jag meddelade så klart Joacim på Antikrundan som gratulerade till fyndet. Bilden är en av mina extremt sällsynta selfies, så håll till godo! 

Maj 

Det är ibland skönt att ta små pauser från loppisar och samlingar. Jag gör det ibland i kajak. Jag och Klara (Kajaken) tog en tur på Mälaren med ett glatt gäng nybörjare. En fantastisk kväll! Som final klarade jag av roll ("eskimåsväng")

Juni 

Knepet och knåpet fortsätter. Ständigt pågående... Den här gången var det soffan som behövde en uppfräschning. Det var ny klädsel eller soptippen som gällde. Om jag får säga det själv så är jag grymt nöjd med resultatet! 

Juli 

En vända på bakluckeloppis hann vi med jag och morsan. Eller vi hann med många rundor men vi agerade säljare bara en gång. Valpen (bilen, inte hunden...) fick följa med som reklampelare. Dock var hon inte till salu! 

Augusti

Till Målhammar galleri åkte jag, Eleonore och Helena för att se den fina utställningen om retrotextil. En fantastisk utställning som får nytt liv på antikmässan i februari 2017. Ta chansen, se den! Lite shopping hann vi med hos Lata pigan, jag prutade mig blå i ansiktet... 

September 

Ännu en komplettering till min Corsosamling, den gula vasen kom i ett paket under september. Jag slutar aldrig att förvånas, min sedan länge kompletta serie kompletteras. Här är det favoriten Ingrid Atterberg som formgivit. 

Oktober 

Lite förbryllad blev jag i oktober när jag insåg att även Sagina blivit komplett. Denna fantastiska serie av Mari Simmulson för Upsala Ekeby. Om någon hittar den lilla vasen utan hänkel så är jag intresserad av att köpa den, min är nämligen lagad! 

November 

I augusti påbörjade jag ett gästspel som museitekniker på Västmanlands läns museum. Utställningen När då var nu - Modärna tider skulle avsluta ett treårigt projekt där fyra basutställningar om Västmanlands historia tog form. I november började vi se resultatet och de första delarna färdigställdes. Bland annat väggen med fönster där man tittar in i hem från olika årtionden. 

December 

Den 10 december var det stor invigning av utställningen. De sista självande dagarna av utarällningsbygge är något extra. Nu är det bara att klura ut hur jag ska få komma tillbaka och bygga ännu fler fantastiska utställningar. 

När jag blickar tillbaka på 2016 är det med mycket glädje, det rosa skimmer som mina minnen är inlindade i kanske inte riktigt är verklighetsförankrade... men vad gör det om hundra år?! 


Gott nytt år! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0